خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ اعلام کرد:

خطوط کلی فاز نخست توافق آمریکا و چین مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۸۷

رئیس‌جمهوری آمریکا فاز نخست توافق برای پایان نبرد تجاری با چین را مشخص و عنوان کرد که تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالا از این کشور را افزایش نخواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته -جمعه- فاز نخست توافق برای پایان نبرد تجاری با چین را مشخص و عنوان کرد که تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالا از این کشور را افزایش نخواهد داد. با این حال، دو طرف عنوان کردند که کارهای بسیاری برای رسیدن به توافق نهایی باید صورت گیرد. 

این توافق اولیه که کشاورزی، ارز و بخشی از جنبه‌های حمایت از مالکیت معنوی را پوشش می‌دهد، بزرگ‌ترین قدم از سوی دو کشور پس از ۱۵ ماه است که بازارهای تحت تاثیر قرار داده و رشد جهانی را کند کرده بود. 

این در حالی است که اظهارات روز گذشته ترامپ جزئیات چندانی را شامل نمی‌شود و او گفت که رسیدن به توافقی کتبی می‌تواند پنج هفته به درازا بکشد. رئیس‌جمهوری آمریکا البته اعتراف کرد که طی این مدت ممکن است توافق از هم بپاشد، گرچه اظهار اطمینان کرد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در حضور ترامپ و «لیو هه»، معاون نخست‌وزیر چین، در اتاق بیضی اعلام کرد: «به گمانم درکی اساسی از مسائل کلیدی داریم. کارهای دفتری بسیاری صورت گرفته، اما هنوز تا رسیدن به نتیجه راه بسیاری باقی مانده است. تا زمانی که رئیس‌جمهور تایید نکند، توافقی را بر روی کاغذ نیاورده و امضا نخواهیم کرد.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز