خبرگزاری کار ایران

هوک:

به دنبال درگیری با ایران نیستیم/ ماهیت نیروهای آمریکایی در سعودی کاملا دفاعی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۶۴

مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که ماهیت نیروهای آمریکایی، که قرار است که قرار است عازم عربستان سعودی شوند، کاملا دفاعی است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی ادعاهایی بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد: «تلاش‌های ایران برای حمله به عربستان سعودی از جنوب و شمال باعث بحران امنیتی جدیدی شده است.»

او افزود: «اعزام نیروهای جدید و تقویت تجهیزات آمریکا در عربستان یک اقدام کاملا دفاعی است. آنها از منافع ما در منطقه دفاع خواهند کرد و به سعودی‌ها نیز در راه دفاع از خودشان کمک می‌کنند.»

هوک مدعی شد: «ما علاقه‌مند هستیم ایران از حمله به کشورهای منطقه دست بردارد. این آسان‌ترین راه برای ما است تا شمار نظامیان‌مان در منطقه را کاهش دهیم.»

وی در عین حال تأکید کرد که ایالات متحده «به دنبال درگیری» با ایران نیست.

این دیپلمات آمریکایی از اظهارنظر درباره حادثه انفجار در نفت‌کش ایرانی در دریای سرخ امتناع کرد.

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون)، شب گذشته از اعزام ۳ هزار نظامی دیگر آمریکا به عربستان سعودی به ادعای «محافظت در برابر ایران» خبر داد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز