خبرگزاری کار ایران

مخالفت پارلمان اروپا با نامزدی «سیلوی گولار» برای عضویت در کمیسیون

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۳۵۶

پارلمان اروپا به نامزد منتخب رئیس‌جمهوری فرانسه برای عضویت در کمیسیون رای نداد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «سیلوی گولار» نامزد منتخب «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه برای عضویت در کمیسیون اروپا امروز -پنجشنبه- موفق نشد رای اعتماد پارلمان اروپا را کسب کند.

گولار قرار بود به عنوان کمیسیر اتحادیه اروپا در حوزه سیاست‌های بازار داخلی اتحادیه، صنعت، دفاع، فضا و فرهنگ کار کند و این ماموریت‌ها را ذیل پست خود سازماندهی مجدد کند.

نامزدی سیلوی گولار با ۸۲ رای مخالف در برابر ۲۹ رای موافق، از سوی نمایندگان کمیسیون‌ها رد شد.

رد شدن نامزدی سیلوی گولار از نگاه بسیاری از تحلیلگران بعنوان شکستی برای امانوئل ماکرون در سطح سیاست اروپایی ارزیابی شده است.

رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به این خبر گفته است که گولار قربانی یک «بازی سیاسی» شده است. ماکرون گفته است که نمی‌تواند دلیل رد نامزدی او را بهفمد. دفتر امانوئل ماکرون اعلام کرده است که رئیس جمهوری فرانسه این موضوع را با «اورزولا فن در‌لاین» رئیس جدید کمیسیون اروپا در میان خواهد گذاشت.

سیلوی گولار با دو اتهام روبه‌روست: یکی از سوی سیستم قضایی فرانسه و در مورد مشارکت در پرداخت حقوق به یک دستیار پارلمانی در فرانسه با استفاده از بودجه اروپایی و همچنین اتهام دیگری مبتنی بر دریافت دستمزدی قابل توجه از شرکت یک میلیاردر آلمانی-آمریکایی در حالی که نماینده اروپا بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز