خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

عربستان به جای انتقاد از ترکیه نگاهی به آینه بیندازد/ اروپا هیچ وقت در برابر ما صداقت نداشته است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۱۹۳

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که در چهار سال گذشته این کشور ۱۶ هزار تروریست را از میان برده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان»،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه،‌ امروز -‌پنج‌شنبه- عنوان کرد که در چهار سال گذشته این کشور ۱۶ هزار تروریست را از میان برده است. وی افزود که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ نفر در داخل مرزهای این کشور و هشت هزار و ۵۰۰ نفر خارج از مرزها حضور داشتند. 

اردوغان همچنین با اشاره به انتقاد عربستان از عملیات این کشور در شمال شرق سوریه گفت: «عربستان پیش از آن‌که از ما انتقاد کند، باید نگاهی به آینه بیندازد.»‎

وی در ادامه افزود: «اگر اروپا اقدام‌های ما را به چالش بکشد، پناهجویان سوریه را به‌سوی این قاره می‌فرستیم».

اردوغان همچنین گفت که اروپا هیچ‌وقت در قبال ترکیه صداقت نداشته است. ‎

وی ادامه داد: «سازمان‌های تروریستی تلاش دارند اخباری دروغین درباره عملیات ما متنشر کنند. این تروریست‌ها هستند که مردم غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند. به سازمان‌های تروریستی که از حمایت احزاب سیاسی برخوردار هستند می‌گویم که نمی‌توانید ارتش مرا همچو نیرویی اشغال‌گر نشان دهید!»

اردوغان افزود: «داعش بیش از همه ترکیه را مورد تهدید قرار داده است».

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «این عملیات را چشمه صلح نامیده‌ایم و این اتفاقی نیست. هر اقدامی که برای استقرار صلح لازم باشد، انجام می‌دهیم. این عملیات را به‌تنهایی انجام نمی‌دهیم بلکه با همکاری برادران سوری‌مان آن را پیش می‌بریم. عملیات چشمه صلح می­‌خواهد هر کسی به سرزمین خود بازگردد چه عرب یا کرد یا ملیت­‌های دیگر، ترکیه وحدت اراضی سوریه را می­‌خواهد».

وی افزود: «عملیات نظامی تا کنون با مشارکت همه نیروهای ارتش ترکیه ادامه داشته و ما از شر تروریست‌­ها به طور کامل خلاص می­‌شویم بدون اینکه آسیبی به کودکان و زنان وارد شود، ‌چرا که این حرام است».

ادوغان در ادامه گفت: «گروه تروریستی «پ. ک. ک» زنان و کودکان را به قتل می­‌رساند. دنیا بزرگ‌تر از پنج کشور است و صلح باید برای همه باشد. عملیات چشمه صلح حتما برگ درخشانی در تاریخ تلاش­‌های ما برای استقرار صلح خواهد بود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز