خبرگزاری کار ایران

پمپئو: به ترکیه برای حمله نظامی در سوریه چراغ سبز نشان نداده‌ایم!

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۱۴

وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که این کشور به ترکیه برای عملیات نظامی در شمال سوریه چراغ سبز نشان نداده‌ است.

به گزارش ایلنا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «پی‌بی‌اس»، مدعی شد که کشورش به ترکیه برای عملیات در شمال سوریه «چراغ سبز» نشان نداده است.

چند روز پیش از آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه، کاخ سفید بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی نه از عملیات ترکیه حمایت کرده یا در آن شرکت می‌کنند، و نه در منطقه باقی می‌مانند.

پمپئو درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه، اظهار داشت که از منظر واشنگتن، آنکارا «نگرانی‌های امنیتی مشروعی» دارد و ترامپ هم تصمیم گرفت سربازان آمریکایی را از مسیر خارج کند.

پمپئو در این مصاحبه گفت: «آن‌ها (ترکیه) در جنوب خود با تهدیدهای تروریستی روبه‌رو هستند. ما در تلاش بودیم تا این اطمینان حاصل شود که تهدیدهای ناشی از تروریسم دامن مردم ترکیه را نخواهد گرفت، در عین حال که تلاش کردیم تا به هدف اصلی که مهم‌ترین منفعت برای آمریکاست دست پیدا کنیم: (نابودی) تهدیدهای ناشی از اسلام‌گرایان تندرو، که از سوریه سر برآورده بود.»

وی در بخشی از این مصاحبه، نگرانی‌ها درباره احتمال ظهور دوباره داعش در شمال شرق سوریه به دلیل عملیات نظامی ترکیه را رد کرد و گفت: «این دقیقا چیزی است که معتقدم اتفاق نخواهد افتاد، من مطمئنم که ترامپ خطر را درک می‌کند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در دفاع از تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، گفته بود که ایالات متحده اساسا نباید در خاورمیانه حضور پیدا می‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز