خبرگزاری کار ایران

ترامپ مقام‌های آمریکایی را برای مکالمه درباره اوکراین به جولیانی ارجاع داد

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۶۷۵

رئیس‌جمهوری ایالات متحده از وزیر انرژی آمریکا، و دو مقام عالی‌رتبه وزارت خارجه این کشور خواست تا با وکیل شخصی‌اش درباره اوکراین گفت‌وگو کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از «ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا و دو مقام عالی‌رتبه وزارت خارجه این کشور خواست تا با «رودی جولیانی» وکیل شخصی‌اش درباره اوکراین گفت‌وگو کنند. این خبر را شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» روز گذشته –سه‌شنبه- گزارش داد. 

دو مقام آگاه گزارش دادند که زمانی‌که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌خواست با «دونالد ترامپ»، همتای آمریکایی‌اش دیدار کند، او به مقام‌های کاخ سفید گفت که جولیانی را متقاعد کنند. ترامپ گمان می‌کرد که اوکراین همچنان کشوری فاسد است. 

یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت: «اگر بتوانند رودی را قانع کنند، رئیس‌جمهور نیز قانع می‌شود».

سی‌ان‌ان گزارش داد که پری، «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا و «کرت وولکر»، نماینده پیشین این کشور در امور اوکراین، در تاریخ ۲۳ ماه می با ترامپ دیدار کرده و تلاش کردند او را مجاب کنند که زلنسکی فردی قابل‌اعتماد است و می‌توان با او دیدار کرد. 

این منبع عنوان کرد: «طی مکالمه رئیس‌جمهور بسیار مشکوک بود. در طول گفت‌وگوها، او آن‌ها را به جولیانی ارجاع داد».

منابع آگاه عنوان کردند که این مقام‌های می‌خواستند دیدگاه ترامپ را نسبت به اوکراین تغییر دهند، اما دریافتند که باید با جولیانی سروکله بزنند. یک سخنگوی وزارت انرژی آمریکا گفت که پری با جولیانی حرف زده اما درباره جزئیات این گفت‌وگو اظهارنظری نکرد. 

جولیانی در پاسخ به این‌که آیا با پری درباره اوکراین حزف زده یا نه به سی‌ان‌ان گفت: «آیا هنری کسینجر و کالین پاول در این‌باره با من حرف زده‌اند؟‌»

کاخ سفید، وزارت انرژی و وزارت خارجه آمریکا هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز