خبرگزاری کار ایران

نخستین جلسه گفت‌وگوی سیاسی شورای همکاری و سازمان ملل با محوریت مسائل مهم منطقه

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۵۹۴

در نخستین گفت‌وگوی سیاسی دفتر امور سیاسی و گفت‌وگوهای دبیرخانه شورای همکاری و اداره امور سیاسی و صلح سازمان ملل شورای همکاری مسائل مهم منطقه چون موضوع فلسطین و نقش محوری ایران در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین،  دفتر سیاسی و گفت‌وگوهای دبیرخانه شورای همکاری کشورهای خلیج‌فارس برای نخستین بار با اداره امور سیاسی و صلح سازمان ملل گفت و گو کردند.  

در این رایزنی‌ها مسائل مهم منطقه از جمله مسأله فلسطین، نقش ایران در منطقه، ‌تهدید ناوبری بین المللی در خلیج‌فارس و حمله به تأسیسات نفتی عربستان و نیز وضعیت کشورهای سوریه،‌ عراق، لیبی، یمن و وسودان مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار «عبدالعزیز حمد العویشق»، معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در امور سیاسی و گفت‌و‌گوها به نمایندگی از دبیرخانه و نیز هیأتی از سوی دبیرخانه و دفتر آن در نیویورک حضور داشتند. 

هیأت سازمان ملل نیز به ریاست «خالد محمد خیاری» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور آسیا، غرب آسیا و اقیانوس آرام در دایره امور سیاسی و صلح، در این جلسه حضور داشت. 

عویشق تأکید کرد که برگزاری نخستین جلسه گفت‌وگو بر این اساس که شورای همکاری خلیج‌فارس شریک سازمان ملل در تقویت صلح و امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است، برگزار شده و هدف آن اجرای یادداشت تفاهم امضا شده بین دو طرف در دسامبر ۲۰۱۸ بوده است. 

وی تأکید کرد که در این نشست برای برنامه کاری مشترک بین دوره (۲۰۲۴- ۲۰۱۹م) با هدف اجرای یادداشت تفاهم مذکورتوافق شده است.

این طرح شامل برگزاری رایزنی‌های سیاسی دوره‌ای و همکاری در زمینه‌های مهم و مشترک می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز