خبرگزاری کار ایران

روایت «میدل ایست آی» از محتوای گفت‌وگوی ترامپ و اردوغان:

یا با ترکیه همکاری کنید یا از سر راه کنار بروید

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۲۵۲

رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی‌اش از استیصال آنکارا سخن به میان آورد و گفت که به نگرانی‌های کشورش آنچنان که باید و شاید پرداخته نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست آی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، روز یکشنبه در گفت‌وگو با «دونالد ترامپ»، همتای آمریکایی‌اش، گفت که به نگرانی‌های کشورش آنچنان که باید و شاید پرداخته نمی‌شود.

یک مقام آگاه گزارش داد: «اردوغان به ترامپ گفت که آمریکا یا باید با ترکیه همکاری کند و این عملیات را پیش ببرد یا آن‌که از سر راه کنار برود.»

البته از قرار معلوم، کاخ سفید تصمیم گرفته گزینه دوم را پیش ببرد.

به گفته این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، ترکیه از بوروکراسی امنیتی آمریکا، از جمله در پنتاگون، به‌خاطر تاخیر در استقرار منطقه امن در شمال سوریه عصبانی است. وی در ادامه گفت: «اردوغان در گفت‌وگو با ترامپ عنوان کرد که زیردستانش به توافق با آنکارا احترام نمی‌گدارند و گرچه داعش شکست خورده است، آمریکا همچنان ۲۰ کامیون سلاح به یگان‌های مدافع خلق تحویل داده است و غیره.»

به گفته این مقام، یکی دیگر از مشکلات پیش پای دو طرف احداث استحکامات از سوی یگان‌های مدافع خلق در نزدیکی شهر مرزی تل ابیض است. وی گفت که پاسخ واشنگتن به این مساله عجیب است: «آن‌ها گفتند که این استحکامات سریع‌تر از آن‌که یگان‌های مدافع خلق بتوانند احداث‌شان کنند، نابود می‌شوند.»

از قرار معلوم، ترامپ علاقه چندانی به این مسائل ندارد. این مقام آگاه عنوان کرد که ترامپ در عوض از اردوغان خواست که درباره تروریست‌ها داعش که توسط نیروهای کرد دستگیر شده‌اند اقدام کند.

اردوغان در واکنش به این نکته اشاره کرد که ترکیه در سال‌های گذشته شش هزار تروریست خارجی را به کشورشان بازگردانده است و عنوان کرد که دو رهبر می‌توانند در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز