خبرگزاری کار ایران

«موازین نیوز» گزارش داد:

مفاد بسته پیشنهادی دولت عراق برای پاسخ به مطالبات معترضان چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۲۹۳

دولت عراق در جلسه فوق العاده شب گذشته بسته نخست تصمیم‌های خود را در پاسخ به خواسته‌های معترضان و تظاهر کنندگان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از موازین نیوز، کابینه عراق در جلسه اضطراری شب گذشته که به درخواست «عادل عبدالمهدی»،‌ نخست‌وزیر این کشور برگزار شد، نخستین بسته تصمیم‌های مهم در پاسخ به درخواست‌های معترضان و عموم شهروندان و خواسته مرجعیت عالی دینی را صادر کرد که بدین شرح است: 

- ارائه اراضی مسکونی به اقشار کم درآمد و گروه‌های دیگر در سراسر استان‌ها.

- تکیمل روند توزیع ۱۷ هزار قطعه زمین مسکونی برای افراد کم‌درآمددر استان بصره  طی مدت چهار هفته.

- تهیه و اجرای برنامه ملی مسکن با ظرفیت بیش از صد هزار واحد مسکونی در استان‌ها و اعطای اولویت به استان‌ها و مناطق فقیرتر. 

- همه استانداران مسئولیت تشکیل کمیته‌هایی برای تبیین اسامی خانواده‌هایی که در استان خود از همه نیازمندتر هستند را دارند تا مشمول توزیع اراضی مسکونی شوند. این اسامی باید ظرف مدت دو هفته به دبیر خانه نخست‌وزیری ارائه شود. 

- اعطای ۱۷۵ هزار دینار ماهانه به ۱۵۰ هزار نفر بیکاری که قادر به کار نیستند که این روند برای مدت سه ماه ادامه می‌یابد. 

- ارائه برنامه‌ای برای آموزش و آماده‌سازی بیکاران قادر به انجام کار از بین تحصیل‌کردگان و غیر آنان همراه با پرداخت مالی در دوره سه‌ماهه آموزش .

- بیکاران مشترک در برنامه آموزش مشمول قانون خدمات صنعتی می‌شوند که قطعه زمینی برای راه‌اندازی یک پروژه صنعتی در عین برخورداری از امتیازهای ارائه شده در این قانون به انها واگذار می‌شود. 

-وزارت دفاع و کشور اقدام‌های اولیه را برای فسخ قراردادهای خود در تمامی استان‌ها اتخاذ کنند.

-مسئولیت وزارت آموزش پرورش در اتخاذ اقدام‌های لازم برای بازنشستگی داوطلبان و درج تخصیصات مالی مطلوب در قابل بودجه ۲۰۲۰ بر اساس نیاز و تخصص.

-مسئولیت وزارت کشاورزی برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور معافیت کشاورزان از هزینه‌های اجاره اراضی زراعی در دست تا پایان سال جاری میلادی.

-قربانیان اعتراض‌های اخیر از جمع تظاهرکنندگان و دستگاه‌های امنیتی شهید قلمداد شده و خانواده‌های آنان از حقوق و امتیازهای مترتب بر آن بهره مند می‌شوند. 

-وزارت بهداشت عراق مسئول ارائه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث اخیر است.

-بسته دوم اقدام‌های لازم متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز