خبرگزاری کار ایران

دومین دور انتخابات پارلمان تونس پس از انقلاب ۲۰۱۱

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۸۵

رأی دهندگان تونسی امروز- یکشنبه- در دومین دور از انتخابات پارلمانی این کشور پس از انقلاب ۲۰۱۱ و تصویب قانون اساسی جدید پای صندوق‌های رأی می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، رأی دهندگان تونسی امروز- یکشنبه- در دومین دور از انتخابات پارلمانی این کشور پس از انقلاب ۲۰۱۱ و تصویب قانون اساسی جدید به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

به موازات این انتخابات، سازمان‌های جامعه مدنی نقش مهمی را در نظارت بر روند انتخابات ایفا کرده و هزاران نفر از کارکنان خود را برای کنترل تخلفات احتمالی طرف‌های شرکت کننده از بین احزاب و جریان‌های مستقل بسیج کرده‌اند. 

«انیس الجربوعی»، عضو هیأت عالی مستقل انتخابات تونس اعلام کرد که میزان رأی گیری در انتخابات پارلمانی در خارج تا عصر روز گذشته-شنبه- به هفت درصد رسیده و قرار است روند رأی‌گیری تا امروز- یکشنبه- ادامه داشته باشد. 

وی درباره میزان رأی گیری در داخل تونس نیز گفت  که تمام اقدام‌های لازم با همکاری ارتش ملی و وزارت کشور برای تأمین مراکز رأی‌گیری و انتقال منابع انتخاباتی به تمام مراکز دیگر در سراسر کشور اتخاذ شده است. 

تعداد رأی دهندگان واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هفت میلیون و ۶۵ هزار و ۳۰۵ نفر است اما تعداد کل دفاتر رأی‌گیری به ۱۳ هزار و ۸۳۰ مرکز در داخل و خارج از تونس می‌رسد. 

احتمال اینکه انتخابات پارلمانی امروز برنده مشخصی نداشته باشد، بسیار بالاست و احتمالا در صورت نارضایتی از احزاب حاکم بر سیاست ملی رد شود و این امر تشکیل ائتلاف در لحظه بسیار حساس برای اقتصاد این کشور را پیچیده می‌کند. 

دو حزب اصلی تونس (حزب جنبش النهضه و حزب قلب تونس) تأکید کرده‌اند که به دولتی که طرف مقابل به آن بپیوندد، نخواهد پیوست و این امر بازتاب حالت بی‌اعتمادی و عدم یقین است. 

اگر بزرگ‌ترین حزب در دستیابی به کرسی‌های بیشتر شکست بخورد، تشکیل ائتلاف با ۱۰۹ نماینده برای کسب حمایت اکثریت برای دولت جدید بسیار سخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز