خبرگزاری کار ایران

گزارش وزیر انرژی عربستان از اقدامات انجام شده در ۷۲ ساعت اولیه حمله آرامکو

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۵۷

وزیر انرژی عربستان درباره اقدامات انجام شده در نخستین ساعات پس از حملات اخیر جنبش انصار الله به شرکت آرامکو صحبت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان در همایش انرژی روسیه در مسکو اعلام کرد که ساعات اولیه پس از حملات پهپادی به دو کارخانه بزرگ نفت عربستان در مناطق «بقیق» و «خریص»، به مثابه نوعی آموزشی برای ما بوده است. 

وی گفت: «طی ۷۲ ساعت اولیه پیش از هر چیز تلاش کردیم که توان خود رابازیابی کرده و وظیفه اصلی خود را که به طور خاص ادامه و حفظ شهرت خود به عنوان بزرگترین تولید کننده ایمن و مستقل نفت است، انجام دهیم که در این امر در سریع ترین زمان ممکن موفق شدیم». 

وزیر انرژی عربستان در ادامه افزود: «اما باید بگویم که اگر حمایت شخص سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و همچنین ولیعهد و همکاران سایر بخش‌های دولت و شرکت آرامکو و گروه‌های مرتبط دیگر چون برق و صنعت نبود،‌ من نمی‌توانستم از عهده این مأموریت برآیم».

وی گفت: «هنگامی که بیش از نصف توان تولیدی خود معادل پنج درصد کمک‌های نفتی به جهان را از دست می‌دهی و مهمتر از همه اینکه تلاش شود به آبروی تو به عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده مستقل نفت آسیب وارد شود،‌ مأموریت سخت می‌شود». 

بن‌سلمان در ادامه افزود: «ما با همه به صورت کاملا جدی برخورد می‌کنیم و می‌گوئیم که حرف ما را باور می‌کنید که بسیار خوب اما اگر ما را باور نمی‌کنید، ما از شما می‌خواهیم که به عربستان بیائید. ما همزمان با دعوت از کارشناسان برای بازبینی آمارهایمان در ارتباط با آرامکو میزبان جمعی از خبرنگاران نیز بودیم. ما از دیدار همه برای آگاهی از قدرت مرکز ما و التزام تام ما به عرضه ایمن و مورد اعتماد نفت استقبال می‌کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز