خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهوری تونس:

وضعیت نامزد محبوس به اعتبار انتخابات لطمه می‌زند

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۴۵

رئیس جمهوری موقت تونس روز گذشته- جمعه- اعلام کرد که وضعیت نامزد محبوس انتخابات ریاست جمهوری و عدم امکان ارتباط او با رأی دهندگانش یک هفته پیش از برگزاری انتخابات پیامدهای منفی برای اعتبار انتخابات و چهره تونس خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «محمد ناصر» رئیس‌جمهوری موقت تونس روز گذشته- جمعه- اعلام کرد که وضعیت «نبیل القروی»، نامزد محبوس انتخابات ریاست‌جمهوری و عدم امکان وی برای ارتباط با رأی دهندگانش یک هفته پیش از دور دوم انتخابات پیامدهای خطرناکی برای انتخابات و تصویر تونس به همراه خواهد داشت. 

ناصر در نخستین واکنش به این موضوع بحث‌برانگیز  گفت که به تلاش برای وضع راهکاری که حق قروی را در ارتباط با رأی‌دهندگان تضمین کند، ادامه می‌دهد. وی گفت که این وضعیت بسیار عجیب است و در داخل و خارج از کشور انتقاد برانگیز است. 

قروی بیش از یک ماه است که در زندان به سر می‌برد، حال آنکه وی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس راه پیدا کرده و رقیب «قیس سعید»، استاد قانون اساسی در انتخابات ۱۳ اکتبر است. 

ناصر در نطق تلویزیونی خود گفت: «در حال حاضر این مشکل وجود دارد که یکی از دو نامزد در زندان بوده و از آزادی برای ارتباط با رأی دهندگان محروم است که این وضعیت بسیار عجیبی است  و تونس را در داخل و خارج از کشور در موضع انتقاد قرار می‌دهد». 

وی در ادامه افزود: «ما با وزیر دادگستری و رئیس هیأت انتخابات تماس گرفتیم و به تلاش‌ها برای وضع راهکاری برای عبور از وضعیت غیر عادی ادامه می‌دهیم». 

قروی چند هفته پیش از انتخابات به اتهام فرار مالیاتی و پولشوئی که سه سال گذشته از سوی سازمان داخلی «من بیدار هستم» مطرح شده بود،‌ دستگیر شد.  

سازمان های داخلی و خارجی اعلام کرده بودند که قروی از فرصت کافی در دور نخست برخوردار نبوده و نتوانسته در مناظره‌های تلویزیونی برای توجیه رأی‌دهندگان حاضر شود. 

این نهادها خواستار اعطای حق قروی برای ارتباط با رأی‌دهندگان شده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز