خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز گزارش داد:

ترامپ پیشنهاد داده بود به پای مهاجران شلیک شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۵۳۰

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد داده بود که به پای مهاجرانی که تلاش دارند وارد مرزهای این کشور شوند، شلیک شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، روزنامه نیویورک‌تایمز روز گذشته -‌سه‌شنبه- گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طی دیداری در ماه مارس گذشته پیشنهاد داده بود به پای مهاجرانی که تلاش دارند وارد مرزهای این کشور شوند، شلیک شود.

تایمز گزارش داد که ترامپ بعدا در آن‌چه «هفته جنون‌آمیز خشم ریاست‌جمهوری» خوانده می‌شود از این ایده صرف‌نظر کرد، اما در عین حال تصمیم داشت افرادی که در این زمینه با او مخالفت کرده‌اند را نیز بیرون کند.

این ایده نخستین‌بار از سوی «استفن میلر»، مشاور کاخ سفید، مطرح شد که تلاش دارد تاثیر بیشتری بر سیاست‌های مهاجرتی بگذارد. روزنامه تایمز این ماوقع را به نقل از کتابی با نام «جنگ‌های مرزی: درون حمله ترامپ به مهاجرت» گزارش داد که شرح مصاحبه با بیش از ۱۰ مقام کاخ سفید و دولت است که در این ماجرا نقشی ایفا می‌کردند. کاخ سفید از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است. 

بر اساس این کتاب، ترامپ در جلسه‌ای با میلر، «کرستن نیلسن»، مشاور پیشین امنیت ملی، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه، «کوین مک‌آلینان» رئیس پیشین گمرک و امنیت مرزی، «میک مولوینی»، رئیس کارکنان کاخ سفید، «جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های ارشد حضور پیدا کرد. 

به گزارش تایمز، ترامپ در این جسله فریاد زد: «دارید مرا مانند احمق‌ها نشان می‌دهید! من این قضیه را ادامه می‌دهم! این موضوع من است!»

تایمز گزارش داد که نیلسن تلاش کرد به ترامپ توضیح دهد که با بستن مرز نمی‌توان جلوی تلاش مهاجران برای پناهندگی به آمریکا را گرفت،‌ اما ترامپ همچنان بر موضع خود پافشاری می کرد. کوشنر نیز تلاش کرد ترامپ را راضی کند. 

بنا به گزارش‌ها،‌ ترامپ در واکنش گفت: «شما فقط دوستان‌تان در مکزیک برایتان مهم است. دیگر بس است. این قضیه تا فردا ظهر باید تمام شود.»

مشاوران کاخ سفید ترامپ را قانع کردند که ضرب‌الاجل این مساله را تا جمعه آن هفته تمدید کند تا مقام‌های مکزیکی اقدام‌های بیشتری برای جلوگیری از ورود پناهجویان انجام دهند. آنها همچنین از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و مقام‌های وزارت بازرگانی خواستند تا به ترامپ توضیح دهند که در صورت بستن کامل مرز چه عواقب منفی در انتظار کشور است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز