خبرگزاری کار ایران

شی جین‌پینگ:‌

هیچ نیرویی نیست که بتواند بنیان ملت چین را متزلزل کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۰۶۶

رئیس‌جمهوری چین اعلام کرد که پکن همچنان در مسیر توسعه صلح‌طلبانه باقی می‌ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین، امروز -‌سه‌شنبه- در هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق این کشور اعلام کرد که پکن همچنان در مسیر توسعه صلح‌طلبانه باقی می‌ماند. وی در عین حال عنوان کرد که ارتش حافظ حاکمیت و امنیت این کشور است.

وی در جمع اعضای کنگره مرکزی حزب کمونیست چین عنوان کرد که این کشور باید همچنان رشد و ثبات در هنگ کنگ و ماکائو را حفظ کند و توسعه روابط صلح‌آمیز با منطقه خودمختار تایوان را در دستور کار خود قرار دهد. رئیس‌جمهوی چین همچنین اعلام کرد که هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع رشد این کشور را بگیرد. این در حالی است که نزاع‌های تجاری با واشنگتن و ادامه تظاهرات در هنگ کنگ دولت مرزی این کشور را با چالش‌های بزرگی مواجه کرده است. 

وی گفت: «امروز چین سوسیالیست در شرق جهان ایستاده و هیچ نیرویی نیست که بتواند بنیان این ملت بزرگ را متزلزل کند. هیچ نیرویی نمی‌تواند ملت و مردم چین را از پیشروی باز دارد.»

شی در ادامه گفت: «باید سازوکار اتحاد صلح‌آمیز و اصل یک کشور دو سیستم را برای حفظ ثبات در هنگ کنگ و ماکائو پیش برده و توسعه صلح‌آمیز روابط را در تنگه تایوان ترویج دهیم تا زمانی که پسران و دختران چین با یکدیگر متحد شوند. باید تلاش برای اتحاد در وطن‌مان را ادامه دهیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز