خبرگزاری کار ایران

سفرهای دیپلماتیک اردوغان به کشورهای اروپایی و آسیایی

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۱۳۰

رئیس جمهور ترکیه در ماه اکتبر از کشورهای صربستان، جمهوری آذربایجان و ژاپن دیدار خواهد کرد و احتمال می‌رود به پاکستان نیز سفر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تقویم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، در سفر خود به صربستان در کلنگ‌زنی بزرگراه بلگرد – سارایوو شرکت خواهد داشت و سپس در راس هیاتی در جمهوری آذربایجان حاضر می‌شود و بعد از سفر به ژاپن انتظار می‌رود در پاکستان نیز در موضوع کشمیر به بحث و مذاکره بنشیند.

اردوغان در روزهای هفتم و هشتم اکتبر (۱۴ و ۱۵ مهرماه) به صربستان، ۱۴ و ۱۵ اکتبر (۲۲ و ۲۳ مهرماه به  باکو و ۲۱تا ۲۳ اکتبر (اواخر مهر) به ژاپن سفر خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود پس از این سفرها نیز از پاکستان دیدار کند.

اولین توقف اردوغان در ماه اکتبر در صربستان خواهد بود و در بلگراد با «الکساندر ووچیچ» در خصوص سرمایه‌گذاری تجار و بازرگانان دو کشور به مذاکره می‌نشیند و همچنین در مراسم افتتاحیه بزرگراه بلگراد-سارایوو که توسط یک شرکت ترکیه‌ای اجرا خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

سفر بعدی اردوغان در هفته بعدی به جمهوری آذربایجان خواهد بود که طی آن در هفتمین اجلاس شورای کشورهای ترک‌زبان در باکو شرکت می‌کند و همچنین در این میان اقدام‌های لازم برای توسعه روابط متقابل تجاری، اقتصادی و فرهنگی برداشته خواهد شد.

اردوغان همچنین به ژاپن خواهد رفت و در تاجگذاری امپراتور ژاپن شرکت می‌کند. در این سفر درباره تجارت ترکیه و ژاپن نیز مذاکراتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز