خبرگزاری کار ایران

انتقاد وزیر خارجه کوبا از اقدام آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر رائول کاسترو به خاک ایالات متحده

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۸۸۷

کوبا از اقدام آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای رئیس‌جمهوری پیشین این کشور و خانواده‌اش برای ورود به خاک ایالات متحده انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کوبا امروز -‌شنبه- از اقدام آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای «رائول کاسترو»، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور و خانواده‌اش برای ورود به خاک ایالات متحده انتقاد کرد. 

واشنگتن روز پنج‌شنبه تحریم‌هایی مسافرتی را اعمال کرد که در پی آن کاسترو و خانواده‌اش اجازه سفر به آمریکا را ندارند. «برونو رودریگز»، وزیر خارجه کوبا، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد: «این اقدامی است فاقد هرگونه اثر اجرایی و هدفی ندارد جز ضربه زدن به شایستگی کوبا و جریحه‌دار کردن احساسات مردم ما.»

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، پیشتر گفت که این اقدام در پی حمایت رائول کاسترو ۸۸ ساله از «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری سوسیالیست ونزوئلا، صورت می‌گیرد. وی کاسترو را به زیر پا گذاشتن حقوق بشر متهم کرد. 

از سوی دیگر، رودریگز رهبران آمریکا را به فراهم کردن کارزار «دست راستی ضدکوبایی» متهم کرد. وزیر خارجه کوبا، برخلاف رهبر فقید این کشور، تنها ۱۵ دقیقه در برابر اعضای مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز