خبرگزاری کار ایران

حرکت نفتکش «استنا امپرو» به سمت یک بندر اماراتی پس از ترک ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۷۹

پیش بینی می‌شود که نفتکش «استنا امپرو» با پرچم بریتانیا پس ازترک بندر عباس ایران امروز- شنبه- به دبی برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که نفتکش سوئدی «استنا امپرو»، پس از آنکه روز گذشته- جمعه بندر عباس ایران را ترک کرد، امروز- شنبه به دبی برسد.

این نفتکش پس از نیمه شب گذشته وارد آب‌های امارات شد و در سواحل دبی توقف کرد.

استنا امپرو صبح امروز شنبه به سمت بندری که در آن لنگر خواهد انداخت، حرکت کرد. 

ایران این نفتکش را در تاریخ ۱۹ جولای به دنبال اعلام تمدید توقیف نفت‌کش ایرانی «آدریان دریا ۱»‌ توسط مقام‌های «جبل الطارق» توقیف کرد.

به گفته مقام‌های دریائی استان هرمزگان کشتی استنا امپرو ساعت پنج و ۳۰ دقیقه روز گذشته پس از موافقت مقامات تهران، بندر عباس را ترک و به مقصد امارات حرکت کرد.

«اریک هونل»، رئیس شرکت سوئدی «بولک» با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام کرد که خدمه کشتی در اولویت هستند و به محض ورود کشتی به دبی ابتدا به امور خدمه خواهیم پرداخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: «پرسنل خدمه در سلامت هستند و روحیه آنها بالاست، تدابیر لازم برای بازگشت آنها به خانواده‌هایشان به محض ورود به دبی اتخاذ شده و ما از انها حمایت خواهیم کرد». 

«دومنیک راب» وزیر امور خارجه بریتانیا پس از ترک کشتی استنا امپرو از ایران مدعی شد که این نفت‌کش به ضورت غیر قانونی توسط ایران توقیف شد. 

وزارت خارجه ایران چهارشنبه گذشته از آزادی نهائی نفتکش استنا امپرو خبر داد اما اعلام کرد که پرونده قضایی مرتبط با برخی تخلف‌ها و زیان‌های محیط زیستی همچنان باز خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز