خبرگزاری کار ایران

پنتاگون ۲۰۰ نیروی نظامی و یک فروند «پاتریوت» به عربستان ارسال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۲۹۳

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) از اعزام ۲۰۰ پرسنل نظامی، یک فروند سامانه دفاع موشکی پاتریوت و چهار سامانه راداری به عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون، روز پنجشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی جزئیات سیستم های دفاع هوایی جدیدی که ایالات متحده قصد استقرار آن در عربستان سعودی دارد را اعلام کرده است.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد، آمریکا به‌منظور تقویت دفاع هوایی و حفاظت از زیرساخت‌های عربستان سعودی نفرات و تجهیزاتی شامل یک سیستم دفاع هوایی موشکی پاتریوت و چهار سیستم «سنتینل» به همراه حدود ۲۰۰ پرسنل نظامی اعزام می‌کند.

سنتینل یک پدافند سه بعدی متحرک است که علیه اهداف در ارتفاع پائین از جمله هلیکوپتر، موشک‌های کروز و پهپاد کاربرد دارد. پاتریوت نیز توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی و موشک‌های کروز را دارد.

این سخنگو افزود، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا با اعزام دو سامانه پاتریوت دیگر و همچنین یک سامانه «تاد» به عربستان سعودی در صورت لزوم موافقت کرده، اما تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

شنبه هفته گذشته، جنبش انصارالله یمن دو تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

در حالی‌که، آمریکا و عربستان سعودی در تلاشی مذبوحانه برای نادیده گرفتن توانمندی‌های نظامی انصارالله، ادعا می‌کنند ایران در حملات به آرامکو نقش داشته است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز