خبرگزاری کار ایران

خلیفه حفتر:

پیش از برگزاری نشست سازمان ملل درباره لیبی آماده گفت‌و‌گو هستم

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۰۰

فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برای نخستین بار پس از حدود شش ماه جنگ برای تسلط بر طرابلس، از آمادگی خود برای مذاکره و عملیات سیاسی پیش از نشست سازمان ملل درباره این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ دفتر رسانه‌ای «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای از آمادگی حفتر برای انجام گفت‌و‌گو و آغاز عملیات سیاسی پیش از نشست سازمان ملل درباره این کشور خبر داد. 

حفتر در این بیانیه تأکید کرده است: «سرانجام گریزی از گفت‌وگو و نشستن بر سر میز مذاکره نیست، باید عملیات سیاسی جایگاه خود را پیدا کند و گفت‌و‌گوی ملی فراگیر که روح وحدت ملی را برای خاک لیبی حفظ می‌کند، آغاز شود».

وی در ادامه افزوده است: «یادآور می‌شوم که ما همواره خواهان صلح بوده و در این راستا از طریق مذاکراتی که سال‌های گذشته برای دستیابی به راهکارهای مورد قبول برای تحقق خواسته‌های مردم لیبی در مسیر رشد و توسعه و حق آنها در عملیات سیاسی امن دموکراتیک انجام دادیم، بسیار تلاش کردیم». 

حفتر همزمان بر سختی ایجاد فضای سیاسی مناسب تأکید کرد و گفت: «عملیات دموکراتیک مورد خواست مردم لیبی همچنان با مخالفت گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان مسلحی که بر تصمیم امنیتی و اقتصادی در طرابلس، مسلط هستند، روبه‌روست». 

وی درباره فرصت‌های مرتبط با اجرای انتخابات برای پایان دادن به جنگ و تجزیه در لیبی گفت: «اجرای انتخابات پیش از نابودی گروه‌های تروریستی مسلح و ریشه‌کن شدن سلاح در کشور امری محال است».

حفتر با اشاره به سختی موفقیت گفت‌وگو در سایه حضور تروریسم و گروه‌های خارج از قانون گفت: «گفت‌وگویی که وحدت کشور را تضمین و نهادهای آن را متحد کند، تا زمانی که گروه‌های تروریستی بر امور طرابلس حاکم هستند، از هیچ شانسی برخوردار نیست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز