خبرگزاری کار ایران

در نشست ضد ایرانی در نیویورک؛

وزیر سعودی: حمله به آرامکو بی‌پاسخ نمی‌ماند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۹۹۴

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه، با حضور در نشست ضد ایرانی گروه موسوم به «علیه ایران متحد هستیم»، اعلام کرد که کشورش حمله به تاسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه، که برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، روز گذشته در نشست «علیه ایران متحد هستیم» حاضر شد و سخنرانی کرد.

الجبیر در این نشست، که با مشارکت اعضای گروهک منافقین و گروهک‌های تجزیه‌طلب برگزار شد، درباره حمله به آرامکو سخن گفت.

این وزیر سعودی با تکرار اتهاماتی بی‌اساس علیه ایران، مدعی شد: «ما خواهیم دید که این نتایج( تحقیقات) چه چیزی را ثابت خواهند کرد. ما یقینا می‌دانیم که پهپادها و موشک‌های ساخت ایران( این حملات را انجام دادند) و  می‌دانیم که آنها از شمال شلیک شدند.»

وی در ادامه ادعا کرد: «( حمله) بی‌پاسخ نمی‌ماند و ایران بایستی عواقب آن را تحمل کند.»

الجبیر گفت: «ما با همپیمانان‌مان در ایالات متحده و اروپا درباره گزینه‌ها و گام‌های بعدی رایزنی می‌کنیم. بعد از پایان تحقیقات، همه گزینه‌های ممکن از جمله گزینه‌های سیاسی و نظامی را بررسی خواهیم کرد.»

شنبه هفته گذشته، جنبش انصارالله یمن دو تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

در حالی‌که، آمریکا و عربستان سعودی در تلاشی مذبوحانه برای نادیده گرفتن توانمندی‌های نظامی انصارالله، ادعا می‌کنند ایران در حملات به آرامکو نقش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز