خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه سوریه:

هر گونه دخالت خارجی یا اعمال فشار بر کمیته قانون اساسی را نمی­‌پذیریم

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۶۸۶

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق هیچ نوع دخالت خارجی یا اعمال فشار بر عملکرد کمیته قانون اساسی را نمی‌­پذیرد و اعضای کمیته تصمیم‌گیرنده هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق هر گونه دخالت خارجی یا اعمال فشار بر عملکرد کمیته قانون اساسی را نخواهد پذیرفت و در حقیقت اعضای کمیته تصمیم‌گیرنده هستند و نقش سازمان ملل به تسهیل عملکرد طرف‌­های شرکت‌کننده محدود می­‌شود.

ولید المعلم گفت:‌ «کمیته قانون اساسی مستند به قوانینی است که با اصول و مبانی دمشق سازگاری دارد».

وی در ادامه افزود: «فشارهای خارجی برای مانع‌تراشی در روند تشکیل کمیته وجود دارد و کشورهای دشمن سوریه در عملکرد کمیته اخلال ایجاد می­‌کنند تا مانع دستیابی به راهکار سیاسی بحران شوند».

المعلم تأکید کرد که کمیته قانون اساسی یک بار در ژنو تشکیل جلسه خواهد داد و سپس در ادامه با توجه به پیشرفت این کمیته کوچک نشست دیگری برگزار خواهد کرد، چنانکه اخیرا نیز در کار خود پیشرفت داشت و برای تصویب دستاوردهایش رأی‌گیری خواهد کرد و مانع بررسی اعمال مبانی جدید به قانون نمی­‌شود حتی اگر یک ماده به قانونی جدید تبدیل شود.

وی با تأکید بر لزوم پایبندی تمام طرف‌­ها به قوانین اجرایی که بسیار مهم و شامل مجموعه مبانی است، گفت: «هیچ خطا یا عقب‌نشینی واقع نشده است، ‌بلکه همواره دستور العمل­‌های بشار اسد، رئیس‌جمهوری و انتظارات مردم سوریه و پیروزی­‌های ارتش را مورد توجه قرار داده و با راهکار سیاسی که این اهداف را محقق کند، همراه هستیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز