خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سخنرانی رهبران ترکیه، کره جنوبی، قطر‌ و سوئیس در نشست مجمع عمومی سازمان ملل/ دستور انتشار متن گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و اوکراین/ دیدار صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۳۶۴

سخنرانی رهبران ترکیه، کره جنوبی، قطر‌ و سوئیس در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، دستور انتشار متن گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و اوکراین و دیدار صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که شکی نیست که هدف این مجمع رفع تمام درگیری‌هاست.

- پادشاه اردن، دیپلماسی را تنها راه حل موجود دانست.

- رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر بریتانیا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند.

- صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه برای نخستین‌بار با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره تقویت همکاری‌ها، حفظ برجام و راه‌های کاهش تنش در منطقه تبادل نظر کرد.

- وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهامات واهی آمریکا علیه ایران در برنامه اتمی، واشنگتن را دارای سیاست دوگانه در موضوع هسته‌ای اسرائیل دانست.

-  رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با هیات ارشد سیاسی جمهوری اسلامی ایران، گفت که غربی‌ها از تحقق اهدافشان که در گذشته برای آنها برنامه ریزی کرده بودند، ناامید شدند.

- رئیس‌جمهوری سوئیس طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که جامعه جهانی باید از حقوق اولیه که در کنوانسیون ژنو مطرح شده است، دفاع کند.

- امیر قطر در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اشغال فلسطین و بحران سوریه باید از سوی سازمان ملل به صورت جدی پیگیری شود.

- نخست‌وزیر ایرلند با همتای بریتانیایی خود دیدار کرد.

-  رئیس‌جمهوری کره جنوبی در مجمع عمومی سازمان ملل‌ گفت که صلح در شبه‌جزیره کره چالشی است که همچنان پای برجاست.

-  رئیس‌‌جمهوری آمریکا دستور انتشار متن کامل گفت‌وگوی تلفنی‌اش با همتای اوکراینی خود را صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز