خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری سوئیس در مجمع عمومی سازمان ملل:

جامعه جهانی باید از حقوق مطرح شده در کنوانسیون ژنو دفاع کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۳۱۰

رئیس‌جمهوری سوئیس طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که جامعه جهانی باید از حقوق اولیه که در کنوانسیون ژنو مطرح شده است، دفاع کند. وظیفه ما این است که این حقوق عینیت یابد. وظیفه‌ای جز این نداریم. باید در برابر گرسنگی بایستیم و تغییرات اقلیمی را جدی بگیریم.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری سوئیس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آقایان و خانم‌ها، جهانمان با سرعت بسیار دارد تغییر می‌کند. ارزش‌هایی که مدت‌ها برای ما مهم بوده‌اند تغییر کرده‌اند و این بدان معناست که اعتماد ما به سیاست و اقتصاد و روابط بین‌الملل کمتر شده است.

وی ادامه داد: «بیایید با ارزش‌هایمان شروع کنیم. سازوکار سازمان ملل حق برابر برای تمامی مردم و کشورها قائل است و این‌که روابط میان کشورها باید برابر باشد. کشورهایی چون کشور کوچک من هستند که شاهد زیر پا گذاشته شدن این قوانین هستند و این ما را نگران می‌کند. می‌خواهم به همه گوشزد کنم که این یک واقعیت است و همه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد».

رئیس‌جمهوری سوئیس افزود: «جامعه جهانی باید از حقوق اولیه که در کنوانسیون ژنو مطرح شده دفاع کند. وظیفه ما این است که این حقوق عینیت یابد. وظیفه‌ای جز این نداریم. باید در برابر گرسنگی بایستیم و تغییرات اقلیمی را جدی بگیریم. باید از درگیری‌های نظامی جلوگیری کنیم و امید را جایگزین نومیدی کنیم. فرایند تمدن براساس این حقوق و به اشتراک‌گذاری آن پیش می‌رود. اگر می‌خواهیم در زمینه مبارزه با گرسنگی و تامین آب پاکیزه برای همه و تغییرات اقلیمی موفق باشیم باید دانش را فارغ از مرزها به اشتراک بگذاریم».

مائورر ادامه داد: «همان‌گونه که می‌دانید سوئیس یکی از بازارهای عمده در جهان است. ما می‌خواهیم تحولات اقتصادی پایدار باشد. فناوری‌های نوین می‌تواند این امر را محقق کند. باید پذیرای پیشرفت باشیم. وی در ادامه افزود: «فناوری‌های نوین باید براساس اعتماد شکل گیرند. خانم‌ها و آقایان، سوئیس پذیرای فناوری‌های نوین بوده است. این فرصت بسیار خوبی است و باید قوانین آشکار و شفافی برای آن ایجاد کرد. از شما دعوت می‌کنیم که در این زمینه با ما همکاری کنیم.»

وی افزود: «ما سازمان مللی می‌خواهیم که قدرتمند باشد، چراکه این یگانه سازمانی است که به ما کمک می‌کند چالش‌های پیش رو را پشت سر بگذاریم. البته برخی نکات در این سازمان باید تغییر یابد. خانم‌ها و آقایان، ، جهان مدام تغییر می‌کند، اما ما ارزش‌هایی داریم که ما را راهنمایی می‌کنند. حقوق باید بر اعمال زور بچربد. این شعار ماست»!

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز