خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح شد:

دونالد ترامپ:‌ تجارت با بریتانیا را گسترش می‌دهیم/ بوریس جانسون: درباره ایران با آمریکا هم‌نظر هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۹۰

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر بریتانیا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌‌ان‌ان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند. 

این دو پس از این دیدار در نشستی خبری شرکت کردند. 

ترامپ در این نشست خبری گفت: «تجارت با بریتانیا را گسترش می‌دهیم. نماینده‌های تجاری بریتانیا اینجا هستند. درباره مسائل تجاری با لندن گفت‌وگوهای بسیار خوبی داشتیم. می‌توانیم به توافق خوبی با بریتانیا برسیم.»

جانسون نیز در پاسخ گفت: «می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیار خوبی برسیم. بارها گفته‌ایم که طرح سلامت همگانی برای فروش نیست. درباره ایران و مسائل مهم حرف‌های بسیاری زدیم. ما در این زمینه‌ها نظرات یکسانی داریم و باید به پیش برویم.»

وی در واکنش به حکم دیوان عالی بریتانیا مبنی بر غیرقانونی بودن تعلیق پارلمان گفت: «ما به دیوان عالی احترام می‌گذاریم. ما سازوکارهایی سیاسی بریا بررسی این مسئله داریم. در زمینه برگزیت نیز چنین است. باید تا ۳۱ اکتبر در زمینه برگزیت به نتیجه برسیم. این چیزی است که مردم می‌خواهند.»

ترامپ نیز در واکنش به گفته‌های مخالفان جانسون مبنی بر ضرورت استعفای او گفت: «او جایی نمی‌رود! دارد خوب کار می‌کند. دوست خوب من است. من کارهای او را پیگیری می‌کنم. موضوع پیچیده‌ای است. در این زمینه همه‌پرسی برگزار شده است. اتفاقا من پیش‌بینی کرده بودم که برگزیت رای می‌آورد و چنین هم شد.»

وی افزود: «در زمینه رای دیوان عالی از بوریس جویا شدم. چیز مهمی نیست. یک روز دیگر سر کار!»

بوریس جانسون نیز گفت: «با وجود احترامی که برای دیوان عالی قائلم، باید دید مردم در این زمینه چه نظری دارند.»

نخست‌وزیر بریتانیا با اشاره به رای اخیر دیوان عالی کشورش درباره انحلال پارلمان از سوی نخست‌وزیر گفت: به رای دادگاه بریتانیا احترام می‌گذاریم.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تنش مجدد در رابطه آمریکا و اوکراین گفت: «سوال من این است که چرا فقط ایالات متحده باید به اوکراین هزینه پرداخت کند؟ چرا کشورهای دیگر مثل آلمان به آن‌ها پول نمی‌دهند؟ آمریکا در دولت باراک اوباما موشک‌های ضد تانک به اوکراین تحویل داد اما من این را نمی‌پذیرم. به نظرم یک دیواری میان بریتانیا و اوکراین قرار دارد. سوالم این است که چرا فقط ما باید به کشورهای خارجی پول بدهیم؟ از بقیه می‌خواهم که سهم خودشان را پرداخت کنند.»

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با اشاره به روابط پنهان رقیب انتخباتی‌اش با اوکراین تصریح کرد: «باید از جو بایدن بپرسید که پسرش چگونه از روابطش با اوکراین و چین پول درآورده با وجود اینکه هیچ تجربه‌ای در این امر نداشته است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز