خبرگزاری کار ایران

درخواست کمک عمران خان از ترامپ در موضوع کشمیر و مذاکرات صلح طالبان

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۴۷

رئیس جمهوری پاکستان در دیدار با همتای آمریکایی خود وی را به از سرگیری مذاکرات با گروه طالبان و ایفای نقش برای برقراری آرامش در منطقه کشمیر تشویق کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عمران خان» ‌رئیس‌جمهوری پاکستان در ابتدای نشست با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: «ثبات در افغانستان به مفهوم ثبات در پاکستان است». 

عمران خان خواستار کمک ترامپ در حل تنش منطقه مورد اختلاف کشمیر با اکثریت مسلمان شد که توسط هند سرکوب و بسیاری از آزادی‌های آن محدود شده است.

وی در ادامه با توصیف اینکه سرکوب اهالی کشمیر توسط کشور هند محاصره است، نسبت به تشدید روز افزون بحران هشدار داد و در ادامه افزود: «در اینجا مسئولیتی به عهده قدرتمندترین کشور جهان قرار می‌گیرد».

ترامپ نیز در پاسخ به درخواست عمران خان تأکید کرد که حتما در صورت خواست دو دولت هند و پاکستان بین دو کشور میانجی‌گری خواهد کرد.

وی درباره افغانستان گفت: «بسیار تمسخر آمیز است، آمریکا ۱۹ سال است در این کشور می‌جنگد».

رئیس‌جمهوری آمریکا با این حال هیچ قولی برای از سر گیری مذاکرات صلح با گروه طالبان نداد و فقط گفت: «بررسی خواهیم کرد».

یک سال پس از گفت‌وگو با گروه طالبان درباره خروج نیروهای آمریکا از افغانستان توافق شد اما ترامپ یک ماه پیش به صورت ناگهانی پس از انفجار کابل که باعث کشته شدن یک سرباز آمریکائی شد، مذاکرات را متوقف کرد. 

خان پیش از نشست با ترامپ گفت که به وی تأکید خواهد کرد هیچ راهکار نظامی برای افغانستان وجود ندارد.

عمران خان طی سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: «اگر آمریکا در مدت ۱۹ سال موفق نشده تا ۱۹ سال دیگر نیز موفق نخواهد بود». 

وی که با استفاده از نفوذش در طالبان برای موفقیت تلاش‌های صلح تلاش می‌کند اعتراف کرد که دیپلماسی مورد استفاده ترامپ، او را محتاط کرده است. 

عمران خان درباره توقف مذاکرات صلح با گروه طالبان گفت: «ما از طریق رسانه‌های از این موضوع با خبر شدیم،‌ دست کم باید درباره این موضوع با ما نیز صحبت می‌شد». 

فوق ستاره کریکت گفت: «به اعتقاد من طالبان خواهند توانست بر تمامی افغانستان مسلط شود».

وی در پایان گفت:‌ «من کاملا معتقد هستم که این دیگر ان طالبان سال ۲۰۰۱ نیست بلکه اتفاقات زیادی رخ داده و به اعتقاد من آنها پیشروی بیشتری خواهند کرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز