خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه سوریه در دیدار با پدرسون:

دمشق به موازات مبارزه با تروریسم به عملیات سیاسی صلح پایبند است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۵۸۴

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور بر پایبندی دمشق به عملیات سیاسی همزمان با استفاده از حق خود در مبارزه علیه تروریسم تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه صبح امروز -دوشنبه- با«گیر پدرسون»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور و هیأت همراه دیدار کرد.

در این دیدار مسائل باقی مانده مرتبط با تشکیل کمیته قانون اساسی و مکانیسم‌ها و اقدامات عملی این کمیته از جمله ایفای نقش بر اساس تصمیمات مشخص و مورد توافق گذشته به دور از دخالت بیگانگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سانا گزارش داد که این نشست مثبت و سازنده بوده و دیدگاه‌های ارائه شده با این اصل که رهبری عملیات قانون اساسی فقط حق مردم سوریه است، مطابق بوده است.

دو طرف همچنین بر لزوم حق تعیین سرنوشت و آینده مردم سوریه به دست خود آنها بدون دخالت یا اعمال فشار بیگانگان که مایه برقراری امنیت در تمام مناطق این کشور و پیشرفت در عملیات سیاسی است، ‌تأکید کردند.   

در این نشست بر لزوم احترام کامل به حق حاکمیت سوریه و استقلال و تمامیت ارضی و طرد تروریسم با تمام اشکال آن نیز تأکید شد. 

معلم در این دیدار تأکید کرد: «سوریه به موازات استفاده از حق قانونی خود در ادامه روند مبارزه با تروریسم بر اساس قانون بین المللی و منشور سازمان ملل و کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با بحران دمشق به عملیات سیاسی نیز پای بند و آماده ادامه همکاری با فرستاده سازمان ملل به منظور موفقیت مأموریت او در هموار ساختن مسیر گفت و گوی سوری- سوری برای رسیدن به راهکار سیاسی است».

پدرسون نیز با ارائه گزارشی از دیدارهای پیشین خود از پیشرفت حاصل شده در عملیات سیاسی تقدیر و تأکید کرد که تمام تلاش‌های لازم را برای تسهیل روند گفت‌وگوی سوری- سوری و تحقق نتایج مطلوب به کار خواهد گرفت.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز