خبرگزاری کار ایران

بازرسان اندونزی گزارش دادند:

نقص طراحی و اهمال در کنترل، از عوامل سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۶۲

روزنامه «وال استریت ژورنال»، روز گذشته- یکشنبه- نوشت که کارشناسان اندونزیایی نقص طراحی و اهمال در کنترل را دو عمال اصلی سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در ماه اکتبر اعلام کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، بازرسان اندونزیایی فاش کردند که نقص طراحی و اهمال در کنترل از عوامل اصلی سقوط هواپیمای شرکت «لئون ایرمن» از طراز بوئینگ ۷۳۷ مکس در ماه اکتبر گذشته بوده که تمام ۱۸۹ سرنشین آن جان باختند. 

این روزنامه افزود: «پیش نویس نتایج همچنین نشان می‌دهد که مجموعه اشتباهات خلبان و اتاق کنترل از عوامل دخیل در سقوط هواپیما بوده‌اند و انتظار می‌رود که این یافته‌ها،‌ نخستین نتایج رسمی دولتی از وجود عیوبی در طراحی و موافقت سازمانی آمریکا باشد».

فعالیت هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس از ماه مارس به دنبال سقوط دو هواپیما از این نوع و جان باختن سرنشینان آنها طی پنج ماه متوقف شده است.

سخنگوی شرکت بوئینگ نسبت به گزارش این روزنامه واکنشی نشان نداده است اما وی گفت که این شرکت به حمایت از بازرسان در روند تکمیل تحقیق ادامه می‌دهد. 

هنوز موفقیتی برای تماس با بازرسان اندونزیایی حاصل نشده است. 

وال استریت ژورنال نوشت که بازرسان آمریکایی سوانح هوائی آماده اعلام برخی از توصیه‌های ایمنی جداگانه، از تقویت مهارت‌های خلبانان تا تقویت معاینه اداره حمل و نقل هوایی فدرال در مورد طراحی هواپیماهای جدید هستند.

این روزنامه نوشت که احتمالا هیأت ملی امنیت وسایل نقلیه آمریکا در پایان ماه جاری میلادی خواستار بهبود روند آموزش پرسنل کابین خلبانی و تصمیم‌گیری خدمه و تمرکز بر تغییرات احتمالی در گواهینامه‌های هواپیمای جدید می‌شود.

هیأت ملی امنیت وسایل نقلیه آمریکا از اظهار نظر درباره گزارش روزنامه وال استریت ژورنال خودداری کرد اما در عین حال تصمیم برای صدور توصیه‌هایی درباره برنامه گواهینامه‌هایی دارد که اداره مرکزی هواپیما در ماه سپتامبر صادر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز