خبرگزاری کار ایران

سمفونی شکست‌های ترامپ در سیاست خارجه آمریکا

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۸۰۴

رئیس‌جمهوری آمریکا فهرستی بلندبالا از توافق‌های گوناگون در حوزه سیاست خارجی بر گرده دارد که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل آن‌ها را به دنبال خود می‌کشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا که خودش را اهل توافق می‌داند، فهرستی بلندبالا از توافق‌های گوناگون در حوزه سیاست خارجی بر گرده دارد که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل آن‌ها را به دنبال خود می‌کشد. 

آمریکا در زمینه ایران، کره شمالی، افغانستان، اسرائیل و فلسطین چالش‌های بسیاری را پیش رو دارد. جدای این‌ها شماری از توافق‌های تجاری وجود دارد که برخی‌شان رو به جلو هستند و برخی دیگر به بن‌بست رسیده‌اند. 

ترامپ بارها گفته که در زمینه ایجاد توافق «عجله‌ای ندارد». اما مذاکرات نیازمند زمان است. سه سال از حضور او در کاخ سفید گذشته و زمان چندان درازی تا انتخابات سال ۲۰۲۰ نمانده است. به پایان نرسیدن توافق‌های معهود ترامپ می‌تواند پاشنه آشیل او در زمان برگزاری انتخابات باشد. 

«نیکولاس برنز»، تحلیل‌گر مسائل سیاسی، گفت: «رئیس‌جمهور را به‌خاطر توافق‌های به سرانجام نرسیده سرزنش نمی‌کنم.» وی افزود: «اما به گمانم، ما باید به‌عنوان شهروند به رئیس‌جمهور خود نمره دهیم. عملکرد او چگونه بوده است؟‌به عقیده من او در نزدیک به سه سال حضورش در کاخ سفید یک دستاورد هم نداشته است.»

این تحلیل‌گر در ادامه گفت که نبود موفقیت بدان معناست که ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در موضع ضعف قرار دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز