خبرگزاری کار ایران

شانس بالای احزاب عرب برای رهبری مخالفان کنست

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۶۵۵

احزاب عربی در اسرائیل بزرگ ترین تشکل مخالف در پارلمان این رژیم خواهند بود و در صورت تشکیل کابینه احتمالا رهبرمخالفان در کنست باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، احزاب عربی اسرائیل بزرگ‌ترین تشکل مخالف در پارلمان این رژیم هستند و در صورت تشکیل کابینه وحدت، رهبری مخالفان را به عهده خواهند گرفت.

فهرست مشترک عربی که نماینده ساکنان عرب در سرزمن‌های اشغالی هستند، از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان به ۱۳ کرسی دست یافته‌اند که بر این اساس سومین تشکل بزرگ پارلمان پس از حزب راست «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ۳۱ کرسی و حزب میانه «آبی-سفید» به ریاست «بنی گانتس» با ۳۳ کرسی است.

این نتیجه انتخاباتی، فهرست مشترک عربی را در صورت تشکیل کابینه به رغم بعید بودن آن با توجه به مخالفت گانتس با پیشنهاد نتانیاهو، بزرگ‌ترین تشکل مخالف در پارلمان قرار می‌دهد.  

هیچ حزبی منتسب به اقلیت عرب که نماینده ۲۱ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی هستند،‌ تا کنون در کابینه رژیم صهیونیستی حضور نداشته‌اند اما اگر «ایمن عوده»، رئیس فهرست مشترک عربی رهبر مخالفان شود،‌ گزارش های ماهانه از دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) دریافت خواهد کرد و بارهبران کشورهای دیدار کننده از سرزمین‌های اشغالی ملاقات خواهد کرد. 

این وضعیت فرصتی برای بیان شکایت‌های عرب از تبعیض نژادی و نیز فرصت بزرگ‌تری برای احزاب عربی خواهد بود که با احزاب منتسب به اکثریت یهود در اسرائیل اختلاف دارند. 

اعضای عرب کنست بارها خواستار پایان دادن به اشغال اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی و تفکیک شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز