خبرگزاری کار ایران

ترامپ در نشست سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی شرکت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۴۲۶

رئیس جمهوری آمریکا قرار است در عوض حضور در نشست روز دوشنبه سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی، در همان روز در نشستی در خصوص آزادی مذهب شرکت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه، طی نشست مهم سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی در ساختمان این مرکز حاضر خواهد بود، اما در این نشست شرکت نکرده و در عوض در نشستی با محوریت آزادی مذهب سخنرانی می‌کند.

یک مقام ارشد سازمان ملل تایید کرد که کاخ سفید یکی از اتاق‌های کنفرانس بزرگ این سازمان را کرایه کرده تا رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در آن درباره آزادی مذاهب سخنرانی کند. 

این نشانه‌ای است از بی‌اعتنایی رئیس‌جمهوری آمریکا به نشست محیط زیست سازمان ملل که بناست همان روز در ساختمان سازمان ملل برگزار شود. بسیاری از رهبران جهان از جمله «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند بناست در این اجلاس شرکت کنند. 

منابع سازمان ملل گزارش داده‌اند که این تصمیم ترامپ در لحظات آخر گرفته شده و با‌توجه به تمهیدات امنیتی برای حضور رئیس‌جمهوری آمریکا، این اقدام برخی مشکلات لجستیکی را به همراه داشته است. با این حال یک مقام سازمان ملل عنوان کرد: «کسی واقعا انتظار نداشت ترامپ در نشست تغییرات اقلیمی شرکت کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز