خبرگزاری کار ایران

عبدالمهدی:

تحقیقات درباره حمله به مخازن حشد الشعبی هنوز کامل نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۹۷۳

نخست وزیر عراق تأکید کرد که تحقیقات درباره حملات اخیر به انبار مهمات در کشور هنوز کامل نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق عصر روز گذشته -چهارشنبه- پیش از عزیمت به چین در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی تأکید کرد که تحقیقات درباره حملات اخیر به انبار مهمات حشد الشعبی در کشور هنوز کامل نشده اما برخی از زوایای مبهم را آشکار کرده است.

عبدالمهدی در ادامه افزود: «برخی از ما خواستند که به شورای امنیت برویم اما شورای امنیت به گزارش‌­های رسانه­‌ای اکتفا نمی­‌کند و دلایل و شواهد مستند می­‌خواهد و ما ادله‌­ای در دست نداریم که گروه خاصی این حملات را انجام داده است».

وی گفت: «ما اگر یک سازمان انقلابی بودیم، می­‌توانستیم به نحوی دیگر پاسخ دهیم اما ما از جایگاه یک کشور و دولت با مسائل برخورد می­‌کنیم، گروه­‌های دشمن بسیار وجود دارد و منافع آنها چنین اقتضا می‌­کند که اوضاع را در هم آمیخته و آشوب ایجاد کنند».

نخست‌وزیر عراق در ادامه افزود: «برخی گروه­‌های عراقی به کشورهای مختلفی رفته‌­اند که در زمینه دفاع هوائی قدرتمند هستند، در حال حاضر تلاش می­‌شود توان دفاع هواسی عراق پیشرفت کند و تعریف جدید و کاملی از ایده نظامی عراق ارائه شود».

وی توضیح داد که عراق در صورتی که برای بار دیگر به عرصه جنگ تبدیل شود، جهان شعله‌ور خواهد شد، چرا که در این کشور دشمنان در حال نفس‌گیری هستند و به دنبال یافتن وجوه اشتراکی و دیدگاه­‌های مشترک هستند که با همه به صورت یکسان روابط به ظاهر دوستانه دارند».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز