خبرگزاری کار ایران

پمپئو: آمریکا از حق سعودی در دفاع از خود حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۶۷

وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به دست داشتن در حملات به آرامکو، اظهار داشت که ایالات متحده از حق عربستان سعودی در دفاع از خود حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که ایالات متحده در کنار عربستان سعودی می‌ایستد و از حق این کشور در دفاع از خود حمایت می‌کند.

پمپئو این اظهارات را بعد از دیدارش با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی در کاخ «السلام» در جده، بیان کرد.

خبرگزاری رسمی سعودی( واس) گزارش داد وزیر خارجه آمریکا طی دیدار با محمد بن‌سلمان، تأکید کرد که کشورش حملات به زیرساخت‌های آرامکو در «بقیق» و «خریص» را محکوم می‌کند.

پمپئو با این ادعا، که ایران در حملات اخیر به آرامکو دست دارد، بر حمایت واشنگتن و دفاع از آن از امنیت و ثبات عربستان سعودی در برابر چنین اقداماتی تأکید کرده است.

از سوی دیگر، ولیعهد سعودی در این دیدار اظهار داشت که این حملات خرابکارانه، با هدف بی‌ثبات کردن امنیت منطقه و آسیب رساندن به منابع انرژی جهانی و اقتصاد جهانی انجام شده است.

مایک پمپئو، شب گذشته نیز پیش از فرود آمدن هواپیمایش در فرودگاه جده عربستان در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شده بود که «حمله به آرامکو از جانب ایران بود و یک اقدام جنگی است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز