خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ارتش یمن:

هرگز در پاسخ به تجاوز تردید نمی‌کنیم/ آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر شکست ریاض، تصاویر ساختگی منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۳۴

سخنگوی ارتش یمن در کنفرانس مطبوعاتی درباره حمله به مواضع سعودی در آرامکو گفت: یمن هرگز در زمینه پاسخ به تجاوز تردید نمی‌کند و حمله به تمام اهداف در خاک کشورهای متجاوز را حق خود می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن در کنفرانس مطبوعاتی گفت: به یاری خداوند متعال نیروهای مسلح ما به سطح بالایی از توانمندی و قدرت رسیده‌اند، حریق در آرامکو چند ساعت ادامه داشت و طرفهای ذی ربط در کشور متجاوز قادر به مهار آن نبودند، پس آیا معقول است که زیان‌های وارده آنطور که آمریکا ادعا می‌کند، محدود بوده؟ تصاویر منتشره از سوی آمریکا درباره این حریق دروغ بوده و خسارات وارده بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که آمریکا نشان داده است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا کوشید برای کوچک نشان دادن خسارات وارده به آرامکو تصاویر ساختگی را به نمایش بگذارد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: نیروهای ما قادر به تولید و ساخت بسیاری از پهپاد ها هستند، قبل از عملیات موازنه بازدارندگی ۲ اطلاعات دقیقی از هدف جمع‌آوری شده بود. به دنیا می‌گوییم که مردم یمن به مبارزه ادامه خواهند داد و دفاع از خود در برابر تجاوز را حق مشروع خود می‌داند.

سریع تصریح کرد: چند نوع پهپاد این عملیات را انجام دادند که امروز برای اولین بار نوع شماری از آنها را اعلام می‌کنیم، پهپادهای استفاده شده در این عملیات دارای موتور جت و موتور معمولی از سه مکان به طرف هدف به پرواز درآمدند، این پهپادها می‌توانند از چند زاویه هدف را در هم بکوبند و همچنین قادر به حمل چهار بمب نقطه زن هستند، از سومین نقطه، پهپادهای دارای موتورهای جت به هوابرخاستند که در آینده جزییات آن را اعلام می‌کنیم، از نقطه دوم پهپادهای صماد ۳ به هوابرخاست که برد آن هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

وی همچنین یادآور شد: در این عملیات از پهپادهای ایذایی برای مشغول کردن پدافند هوایی دشمن استفاده شد تا دشمن به اشتباه آن را مهاجم تلقی کند و هدف قرار دهد، قبل از عملیات برنامه‌ریزی در بالاترین سطوح انجام شده بود.

سخنگوی نیرهای مسلح یمن گفت: عربستان و آمریکا کوشیدند توانمندی یمن را کم اهمیت جلوه داده و واقعیتی را کتمان کنند، دشمن کوشید این عملیات و نتایج آن را کم اهمیت جلوه دهد اما هر روز که می گذرد به مقدار بیشتری از خسارات وارده به اقتصاد و وجهه اش در منطقه و جهان اعتراف می کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن در زمان مناسب تمام جزییات این عملیات را اعلام خواهند کرد.

یحیی سریع یادآور شد: د‌هها مرکز در امارات وجود دارد که می توانیم آن را هدف قرار دهیم، از اماراتی‌ها می خواهیم از یمن عقب نشینی کنند تا از امنیت برخودار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز