خبرگزاری کار ایران

کاهش قیمت نفت به دنبال اظهارات سعودی درباره احیای ظرفیت تولیدی خود تا اواخر سپتامبر

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۹۳

قیمت نفت صبح امروز- چهارشنبه- پس از بیانیه عربستان سعودی مبنی بر احیای ظرفیت تولید نفت خود تا اواخر ماه جاری میلادی کاهش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، قیمت نفت صبح امروز- چهارشنبه- پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد ظرفیت تولید نفت خود را تا اواخر ماه ماه جاری احیا خواهد کرد، کاهش یافت.

علاوه بر این بیانیه‌های صادر شده درباره افزایش غیر منتظره ذخایر نفتی آمریکا به روند کاهش قیمت نفت کمک کرده است. 

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در معاملات آتی برای ماه نوامبر رأس ساعت هشت و ۳۰ دقیقه به وقت محلی با سه دهم درصد کاهش به هر بشکه ۶۴ دلار و ۵۳ سنت رسید.

نفت خام «وست تگزاس اینتر میدیت» نیز برای قرادادهای آتی ماه نوامبر با ۳۲ صدم درصد کاهش هر بشکه ۵۸ دلار و ۹۱ سنت معامله شد. 

«عبدالعزیز بن سلمان»،‌ وزیر انرژی عربستان پیش از این از بازگشت منابع نفتی به میزان سابق خود در زمان پیش از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو خبر داده و تاکید کرده بود که این حملات باعث توقف تولید حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز شد.

وی همچنین تاکید کرد که این شرکت از طریق برداشت از مخازن ذخیره به تعهدات خود در قبال مشتریان کاملا پایبند خواهد بود. 

تأسیسات نفتی شرکت آرامکوی سعودی شنبه گذشته مورد حملات پهپادی گسترده قرار گرفت که جنبش انصار الله یمن مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. 

قیمت نفت در تاریخ ۱۶ ماه جاری به دنبال حمله به تأسیسات آرامکو  حدود ۲۰ درصد افزایش یافت که بالاترین سطح افزایش قیمت از زمان آغاز جنگ خلیج‌فارس‌ در اوایل دهه ۹۰ قرن گذشته بوده است.       

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز