خبرگزاری کار ایران

سانا گزارش داد:

ربوده شدن جوانان سوری توسط نیروهای قسد برای خدمت سربازی اجباری

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۷۰

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از افزایش ناپدید شدن جوانان ساکن مناطق حضور نیروهای قسد به عنوان مقدمه‌ای برای خدمت سربازی اجباری آنها در صفوف این نیروها خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، جوانان مناطق تحت تسلط خود را می‌ربایند تا آنها را برای سربازی اجباری در صفوف خود آماده کنند. 

این خبرگزاری به نقل از منابع داخلی از برگزاری تظاهرات در شهر «الحصان» واقع در شمال استان «دیرالزور» خبر داد که برای محکوم کردن اقدام عناصر قسد در بازداشت و ربودن تعدادی از اهالی این منطقه و بردن آنها به مناطق ناشناس به عنوان مقدمه‌ای برای سوق دادن آنها به سربازی اجباری در صفوف خود یا درخواست فدیه مالی در مقابل آزادی این افراد صورت گرفت.

در ادامه این خبر آمده است که برخی منابع در حسکه از اقدام نیروهای قسد برای ایجاد حائل در ورودی محله «النشوة الغربیة» در این شهر خبر داده و گفته‌اند که آنها ۲۰ جوان را برای سربازی اجباری ربوده‌اند. 

منابع محلی در استان «الرقة» نیز از اقدام نیروهای قسد در انجام گشت زنی‌هایی در شهر «الطبقه» در غرب این استان به منظور فراهم کردن مقدمات حمله به منازل خبر دادند. 

این منابع توضیح دادند که چند ساعت پس از این گشت‌زنی‌ها، شش جوان در محله «المشلب» و سه نفر در روستای «رقه سمرا» ربوده شدند. 

مناطق حضور نیروهای قسد شاهد برگزاری تظاهرات در روستاها و شهرهای استان‌های حسکه، دیر الزور و رقه در اعتراض به فعالیت‌های این عناصر در ربودن شهروندان به ویژه جوانان است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نسبت به گزارش‌ها از اقدام عناصر قسد در ربودن ده‌ها کودک یتیم و صدها جوان از اردوگاه‌های آوارگان و مناطق شمال شرق سوریه به منظور استفاده از آنها در صفوف خود در جنگ به شدت ابراز نگرانی کرد. 

این سازمان که مقر آن در ژنو است، با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که نیروهای قسد مورد حمایت ائتلاف بین‌المللی اخیرا حمله گسترده‌ای را برای دستگیری جوانان عرب در سوریه آغاز کرده و آنان را به اردوگاه‌های سربازی اجباری از جمله اردوگاه «تل بیدر» ،‌«تل عدس» و «فوج الحسکه» می‌برند. 

بنا به گزارش این سازمان، نیروهای قسد چند روز پیش حدود ۲۰۰ کودک را از اردوگاه «الهول» واقع در جنوب شرق حسکه ربوده و در یکی از اردوگاه‌های خود مخفی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز