خبرگزاری کار ایران

خواسته‌های لیبرمن پس از نتایج انتخابات اسرائیل:

برقراری حمل‌ونقل عمومی در روز شنبه/ عدم حضور احزاب عرب در دولت ائتلافی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۱۰

وزیر جنگ پیشین اسرائیل خواستار تشکیل دولتی گسترده، متحد و لیبرال شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین اسرائیل، که اکنون بدل به شخصی تعیین‌کننده در انتخابات این رژیم شده درباره نتیجه این رای‌گیری اظهارنظر کرد. این خبر را روزنامه هاآرتص گزارش داد.

لیبرمن گفت: «تصویر کاملا مشخص است... تنها یک گزینه پیش رو قرار دارد و دولتی گسترده، متحد و لیبرال است.»

لیبرمن همچنین گفت که خواستار خدمت نظام برای افراد ارتدوکس ‌و برقراری حمل‌ونقل عمومی در روز شبات (شنبه) است. روزنامه تایمز آو اسرائیل گزارش داد که لیبرمن عنوان کرده که تا زمانی که این پیش‌شرط‌هایش محقق نشود، با هیچ رهبر سیاسی دیدار و گفت‌وگو نمی‌کند.

وی همچنین نسبت به حضور در دولت ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام تمایل کرد. وزیر جنگ پیشین اسرائیل در ادامه گفت که اما شرطش برای حضور در این دولت آن است که احزاب عرب جایی در آن نداشته باشند. وی ایده حضور این احزاب در دولت را «مسخره» خواند.

از سوی دیگر، روزنامه تایمز آو اسرائیل گزارش داد که «رئوین ریولین» رئیس‌ رژیم صهیونیستی، بناست پس از نهایی شدن نتیجه انتخابات، «در سریع‌ترین زمان ممکن» با رهبران احزاب سیاسی دیدار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز