خبرگزاری کار ایران

تشدید تنش در زندان‌های اسرائیل/ ۱۴۰ اسیر در آستانه اعتصاب

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۹۱۹

انجمن زندانیان فلسطین گزارش داد که دسته‌های جدید اسرای زندان‌های اسرائیل نیز دست به اعتصاب غذا زده و به گروه‌هایی که از روز گذشته دست به اعتصاب زده‌اند،‌ خواهند پیوست.

به گزارش ایلنا به نقل از معا، انجمن زندانیان فلسطین اعلام کرد که دسته‌های جدید اسرای حاضر در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا خواهند زد تا به زندانیانی که از روز گذشته- دوشنبه- اعتصاب را آغاز کرده‌اند، بپیوندند. 

انجمن اسرای فلسطین توضیح داد که دسته‌های جدید اسرای اعتصاب کننده از زندانیان «عوفر» و «مجدو» هستند. 

به گزارش این انجمن، تشدید تنش بین اسرای فلسطینی و اداره زندان‌های اسرائیل به دلیل اصرار مدیریت زندان بر موضع مخالف خود برای اجابت درخواست زندانیان است که از آن جمله پایبندی به توافق پیشین برای رفع سیستم پارازیت، ‌راه‌اندازی تلفن‌های عمومی و توقف اقدامات تنبیهی علیه اسرای اعتصاب‌کننده از سه‌شنبه گذشته است.

انجمن اسرای فلسطین با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «اداره زندان‌ها بیشتر اسرای اعتصاب‌کننده را از به سلول‌های انفرادی منتقل کرده و این در حالی است که ۲۵ اسیر از شش روز گذشته همچنان به اعتصاب ادامه می‌دهند و گروهی از اسرا از زمان آغاز اعتصاب از خوردن آب و غذا خودداری می‌کنند». 

وی تأکید کرد که اسرا درصدد درج خواسته‌های بیشتر در صورت شکست گفت‌و‌گوها هستند که از آن جمله می‌توان به دیدار خانواده‌های اسرای غزه و برخی دیگر از خواسته‌های حیاتی اشاره کرد. 

اسرا در تاریخ دهم ماه جاری در زندان «ریمون» دوباره با اداره زندان پس از نادیده گرفتن توافق ماه آوریل درگیر شدند. 

انجمن اسرای فلسطینی اعلام کردند که موضع اداره زندان‌های رژیم اشغالگر برگرفته از موضع سیاسی این رژیم برای ابقای اسرا به عنوان ابزاری برای گرایش‌های حزبی و سیاسی به ویژه در سایه برگزاری انتخابات جدید اسرائیل است، به گونه‌ای که خواسته‌های اسرا منبعی برای نامزدها به منظور اثبات قدرت مخالفت و بازدارندگی خود و اعمال بیشتر سیاست شکنجه و انتقام برای ارضای افکار عمومی شده است.

صدها اسیر فلسطینی در ماه آوریل گذشته اقدام‌های اعتراض‌آمیزی را برای چند روز اجرا کردند و با توافق آنها با اداره زندان‌ها به شرط اجابت خواسته‌هایشان که ذکر شد،‌ به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز