خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتصاب معلمان در اردن برای هفتمین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۳۶

معلمان اردنی امروز- دوشنبه- برای هفتمین روز پپاپی درتمام مدارس دولتی کشور اعتصاب کردند و میزان اعتصاب به صد در صد رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مدارس دولتی اردن یک هفته است که تعطیل می ­شوند چرا که معلمان در ادامه پایبندی به تصمیم اتحادیه خود که افزایش ۵۰ درصدی حقوق را شرط بازگشت به تدریس اعلام کرده است، از بازگشت به امتناع می­‌کنند و هنوز دولت و اتحادیه معلمان در این باره به توافق نرسیده‌­اند.

رسانه­‌های اردن تأکید کردند که «ولید المعانی» وزیر آموزش پرورش به مدیران تربیت معلم در سراسر استان‌­های کشور دستور داده است که درخواست استعفای هر یک از معلمان را فورا بپذیرند.

المعانی در نشست وزارت آموزش پرورش بر پایبندی این وزارتخانه به گفت‌وگو با اتحادیه معلمان به عنوان تنها راه دستیابی به راه حل بحران و لزوم پایان دادن به اعتصاب که به ضرر دانش آموزان و جامعه آموزش پرورش است، تأکید کردند.

اتحادیه معلمان اردنی شنبه گذشته در بیانیه‌­ای با ابراز ناامیدی از بیانیه نخست وزیر اردن تأکید کردند که او هیچ توجهی به سطح انتظارات و پایین ترین سطح درخواست معلمان ندارد.

«نور الدین ندیم»، سخنگوی رسانه­‌ای اتحادیه معلمان اعلام کرد که نخست‌وزیر در اظهاراتش فقط بر روش حرفه­‌ای تأکید می­ کند اما حق معلمان در افزایش ۵۰ درصدی حقوق را نادیده گرفته است و این موضوع کاملا مردود است.

«عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن اعلام کرد که دولتش درخواست اتحادیه معلمان درباره روش حرفه­‌ای و بهبود اوضاع معیشتی این قشر از جامعه را بررسی می­‌کند  و این اختلاف درباره هدف نیست و گفت‌و‌گو فقط درباره  امکانات و اقدام‌ها و جدول زمانی صورت می‌­گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز