خبرگزاری کار ایران

مصر: صدور حکم اولیه اعدام برای ۶ متهم محکوم به خشونت و قتل

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۲۷

دادگاه مصر روز گذشته- یکشنبه- حکم اعدام ۶ متهم محکوم به الحاق به یک گروه تروریستی و دخالت در قتل یک شهروند و حمل و نقل مواد منفجره در شمال کشور در سال ۲۰۱۶ را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، یک مقام قانونی مصر اعلام کرد که دادگاه این کشور ۶ فرد متهم به مشارکت در عملیات قتل و اعمال خشونت آمیز و حمل مواد منفجره در شمال مصر در سال ۲۰۱۶ را به اعدام محکوم کرد. 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، طی اظهاراتی مطبوعاتی گفت: «دادگاه جنائی شهر «دمنهور»، مرکز استان البحیره حکم اعدام شش متهم (سه حضوری و سه غیابی) و نیز حکم حبس چهار نفر دیگر از ۵ تا ۲۵ سال را صادر کرد. 

بنا به گفته منبع مذکور سند اتهام این افراد، گرایش به یک گروه تروریستی، حمل سلاح بدون مجوز، ساخت مواد مخدر و دخالت در قتل یک شهروند در استان البحیره بوده و این در حالی است که متهمان و وکلای آنها این اتهامات را تکذیب می‌کنند. 

این حکم در دیوان محاسبات تا ۶۰ روز از تاریخ صدور قابل تجدید نظر خواهی درباره متهمان حاضر است اما درباره متهمان غیابی به محض دستگیری مجدداد محاکمه می‌شوند. 

دادگاه مصر در جلسه ۲۰ آگوست گذشته شش متهم محکوم به اعدام را به مفتی شرعی ارجاع داد تا حکم شرعی را در این زمینه صادر کند.

مقام‌هایی قضائی مصر تا ساعات نخست صبح امروز -دوشنبه- بیانیه‌ای را درباره این حکم صادر نکرده‌اند اما رسانه‌های محلی این حکم را عصر روز گذشته منتشر کردند. 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز