خبرگزاری کار ایران

هیل گزارش داد:

عملکرد ویرانگر ترامپ در زمینه اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۸۹۲

رئیس‌جمهوری آمریکا وعده کرده بود که با مذاکرات تجاری خود و همچنین اعمال تعرفه‌های تجاری می‌تواند کسری بودجه این کشور را جبران کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، میزان رضایت مردن ایالات متحده از عملکرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور، در زمینه مذاکرات اقتصادی به ۳۵ درصد کاهش یافته است. البته تعجبی هم ندارد. او وعده کرده بود که با مذاکرات تجاری خود و همچنین اعمال تعرفه‌های تجاری می‌تواند کسری بودجه این کشور را جبران کند. این وعده در کارزار انتخاباتی ترامپ برای سال ۲۰۲۰ از اهمیت بسیاری برخوردار است. با این حال، این وعده محقق نشده است. 

کسره بودجه آمریکا، همراه با ۱۰ شریک تجاری بزرگ این کشور از سال ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۸ افزایش یافت. این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۸۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید و انتظار می‌رود که این رقم در سال ۲۰۱۹ هفت الی هشت درصد افزایش یابد. 

کسری تجارت آمریکا با چین از زمان به قدرت رسیدن ترامپ از ۳۴۷ میلیارد دلار به رقم ۴۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۹ تا پایان ماه جولای ۲۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این در حالی است که صادرات آمریکا به چین در اثر سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ بیش از ۲۶ درصد کاهش یافته است. 

البته صادرات گسترده سویا به چین توانست مرهمی بر این کسری باشد، اما از زمان توقف این صادرات، ۱۰ میلیارد دلار افت را شاهد بوده است. چین اعلام کرده بود که در واکنش به افزایش تعرفه‌های تجاری از سوی ترامپ،‌ واردات سویا و دیگر محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف می‌کند. 

این‌ها همه نشان از آن دارد که ترامپ درک درستی از چگونگی کنترل کسری ندارد و اقدام‌هایش در جهت تقویت اقتصاد این کشور پیش نمی‌رود. این در حالی است که حتی جمهوری‌خواهان نیز از اقدامات مخرب ترامپ در زمینه اقتصاد به ستوه آمده‌اند.  برخلاف مدعاهای مکرر ترامپ درباره تهدید علیه امنیت ملی آمریکا، این خود تعرفه‌های او هستند که تهدیدی برای امنیت ایالات متحده به شمار می‌آیند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز