خبرگزاری کار ایران

یدیعوت آحارنوت افشا کرد:

جاسوسی مقام بلند پایه عرب برای اطلاعات اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۵۸

روزنامه یدیعوت آحارنوت امروز- پنجشنبه- پرونده‌ای محرمانه با نام «توربیدو» مرتبط با جذب یک مقام بلند پایه عرب به نفع اطلاعات اسرائیل را افشا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه عبری یدیعوت آحارنوت، این روزنامه امروز- پنجشنبه- پرونده‌ای محرمانه به نام «توربیدو» در ارتباط با جذب یک مقام بلند پایه کشوری عربی برای جاسوسی اطلاعاتی به نفع اسرائیل را فاش کرد. 

بر اساس گزارش این روزنامه، کنترل نظامی اجازه انتشار یک ایستگاه جاسوسی را صادر و تأکید کرده فردی که در پرونده توربیدو جذب شده بدون اینکه خود آگاه باشد، در شعبه ۵۰۴ به عنوان جاسوس عمل کرده است.

یدیدعوت آحارنوت توضیح داده است: «این فرد از پنج سال پیش اطلاعاتی محرمانه و باارزش و بسیار حساس به اسرائیل ارائه داده و این منبع همچنان مهم است و اطلاعاتی فراوانی ارائه می‌دهد». 

بر اساس گزارش منتشر شده این فرد توسط واحد استخدام شعبه جاسوسی ۵۰۴ برای افشای اسرار امنیتی بسیار حساس فریب خورده و این فرد عرب اطلاعات را به گمان اینکه به نفع یک گروه مدنی و نه اسرائیل عمل می‌کند، ارائه داده است.

افسری که این فرد را جذب کرده است، گفت که آنها همیشه تلاش می‌کردند که به منابع بسیار با هوش و دارای مناصب بسیار مهم دست یابند زیرا چنین فردی بلند پایه با سن بالا دارای تجربه و مهارت و روابط گسترده است.

این افسر تأکید کرد که عملیات جذب بر اقدام‌های بی‌شماری از جمله جمع‌آوری اطلاعات از منابع خارج از محل کار این فردیا هر فرد دیگری که مورد هدف است مانند تحرکات او در خارج از کشور و سطح زندگی اجتماعی او و امکان بازگشت وی به همکاری  تمرکز می‌کند.

افسر دیگری گفت: «این فرد هیچ مشکل و سختی یا ترس و تهدیدی در مسیر کار با گروه مدنی نمی‌یابد و بدون اینکه خود بداند به نفع اسرائیل کار می‌کند، جذب شده است. 

یدیعوت آحارنوت فردا در پیوست هفتگی خود جزئیات بیشتری درباره عملیات جذب و بسیاری از اسرار فرد مذکور و نیز دیدار او با افسران جذب اطلاعات اسرائیل در یکی از کشورها افشا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز