خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا مسئولیت کشورش در حمله علیه مواضع حشد الشعبی را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۲۷

سفیر آمریکا در بغداد روز گذشته- چهارشنبه- در دیدار با رئیس پارلمان عراق مسئولیت کشورش در حمله به مواضع نظامی حشد الشعبی و انبار مهمات را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق روز گذشته- چهارشنبه- در دیدار با «متیو تولر»،‌ سفیر آمریکا در بغداد راهکارهای ارائه کمک فنی و اطلاعاتی و آموزشی برای توانمند سازی نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

تولر در این دیدار مسئولیت کشورش در حمله به برخی مواضع نظامی و انبار مهمات در عراق را تکذیب کرد.

دفتر حلبوسی با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد: «رئیس پارلمان با سفیر آمریکا در عراق دیدار و طی آن موضوع گسترش همکاری‌های دو جانبه در تمام زمینه‌­های سیاسی، اقتصادی و نظامی و نیز نقش ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در ارائه کمک فنی و اطلاعاتی و آموزشی برای توانمند سازی نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسم و تعقیب بقایای آن و حمایت از مرزها و آسمان این کشور را بررسی کردند».

در ادامه این بیانیه آمده است «دو طرف در این دیدار لزوم گسترش مشارکت شرکت­‌های آمریکایی در سرمایه‌گذاری­‌ها در زمینه انرژی و مسکن و تأمین فرصت­‌های شغلی برای تعداد فراوانی از جوانان را  مد نظر قرار دادند».

سفیر آمریکا در این دیدار مجددا با ابراز تمایل کشورش به حمایت از دولت و ملت عراق، حفظ ثبات سیاسی و حاکمیت این کشور و تلاش برای تقویت توان نظامی آن در حمایت از مرزهای خود و نیز گسترش توان دفاع هوائی عراق تأکید کرد که مسئولیت آمریکا در نقض نظامی حریم هوایی عراق و حمله به برخی مواضع نظامی و انبار مهمات کذب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز