خبرگزاری کار ایران

دادگاه نیجریه ریاست مجدد بوهاری را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۰۴۷

پس از گذشت شش ماه از انتخابات ریاست جمهوری نیجریه دستگاه قضای این کشور عصر روز گذشته- چهارشنبه- انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری این کشور را تأیید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضای نیجریه عصر روز گذشته- چهارشنبه- انتخاب مجدد «محمد بوهاری»، رئیس‌جمهوری کنونی و رئیس حزب حاکم این کشور را پس از گذشت شش ماه از انتخابات و رد درخواست تجدید نظر مخالفان تأیید کرد.

«محمد جربا»، قاضی منطقه «آبوجا» گفت: «دادخواست (درخواست لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری) به طور کامل رد شده است، شاکیان دلایل کافی برای اثبات ادعای خود درباره ایجاد اختلال در عملکرد سیستم انتخابات الکترونیک جمع آوری نکردند». 

محمد بوهاری نامزد حزب حاکم «کنگره تمام مترقی» با کسب ۵۶ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ماه فوریه گذشته پیروزی خود را در این انتخابات اعلام کرد این در حالی است که رقیب او «عتیق أبو بکر»، نامزد حزب دموکرات که بوهاری را به تقلب متهم کرده، ۴۱ درصد آرا را به خود اختصاص داد. 

بوهاری در بیانیه خود با قدردانی از تصمیم دادگاه، آن را تحقق عدالت بدون ترس و یا جانبداری برشمرد و پیروزی مردم نیجریه دانست. 

در مقابل، حزب دموکرات به اعتراض علیه حکم دادگاه تهدید و حکم صادره را تمسخر عدالت و تجاوز به سلامت دستگاه قضای نیجریه توصیف کرد. 

حزب مخالف، همزمان از طرفدارانش خواست که به برقراری آرامش پایبند باشند و ناامید نشوند، چرا که وکلای آنها به کسب نتیجه دلخواه در دادگاه امیدوار هستند.

ناظران محلی و تحلیلگران اتحادیه اروپا به مشکلات فراوانی چون تأخیر در بازشدن دفاتر رأی گیری، ارعاب رأی دهندگان و ‌تخریب منابع انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری نیجریه اشاره کرده و آمارها از برجای ماندن دست کم ۵۳ کشته در اعمال خشونت‌آمیز انتخاباتی خبر داده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز