خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه مصر:

بحران قطر تا زمان تحقق خواسته‌های ۴ کشور تحریم‌کننده حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۸۲۹

وزیر خارجه مصر گفت که قطر هیچ اهتمامی نسبت به حل بحران با چهار کشور تحریم‌کننده نشان نداده و بحران تا زمان تحقق کامل خواسته‌های این کشورها پا برجاست.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط،«سامح شکری»، ‌وزیر امور خارجه مصر درروز گذشته پس از دیدار از «خارطوم»، پایتخت سودان تأکید کرد که قطر هیچ اهتمامی جدی و حقیقی  نسبت به حل بحران خود با کشورهای تحریم کننده نشان نداده است.

وی گفت: «مصر، عربستان و امارات بر تحقق خواسته‌های خود اصرار دارند و تا زمان تحقق این خواسته‌ها بحران پا بر جاست». 

شکری تأکید کرد که «شیخ صباح احمد»،‌ امیر کویت به حکم تلاش و تجربه خود در متحد کردن امت عربی جایگاه ویژه‌ای دارد اما کشورهای چهارگانه موضعی صریح و واضح دارند و ۱۳ خواسته آنها تا کنون هیچ پاسخ و یا تمایل مثبتی از جانب قطر دریافت نکرده است حال آنکه این خواسته‌ها به منافع ملت‌های ما مرتبط است و سیاست‌هایی مضر برای توانائی‌ها و قابلیت‌های مردم ما وجود دارد که ما آنها را نمی‌پذیریم و به تبع، تا قطر اهتمام حقیقی نشان ندهد و از دخالت در امور کشورهای دیگر دست نکشد، موضع ما تغییر نخواهد کرد. 

وی با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به سودان پس از تشکیل دولت جدید  گفت: «روابط مصر و سودان روابطی با ماهیت ویژه است؛ روابطی که با سرنوشت مشترک، برادری وحدت هدف و وابستگی از هر نوع رابطه‌ای فراتر است و در حال حاضر نیز با توجه تغییرات ایجاد شده در سودان این روابط مانند الگویی برای دیگر کشورها باقی می‌ماند». 

وزیر خارجه مصر تأکید کرد که کشورش از همان لحظه نخست تغییر و تحول در سودان حامی مردم این کشور بوده و برای تشویق تمام طرف‌ها در وصول به نقطه واحد و عمل برای امنیت و ثبات این کشور تلاش کرد.

وی درباره اختلافات مصر و سودان گفت: «ما از دروه‌های قبل سیاست ثابتی داشته‌ایم که بر دوری کردن از دخالت در امور هر کشور و زمینه‌سازی برای گسترش روابط دو جانبه در تمام عرصه‌ها مبتنی است و در حال حاضر نیز فرصت‌های فراوان همکاری با کشور جدید سودان وجود دارد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز