خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه قطر: بیانیه عربستان درباره محاصره بی‌اساس است

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۴۶۱

وزارت خارجه قطر بیانیه دو روز گذشته عربستان سعودی درباره تحریم تحمیلی علیه دوحه از سال ۲۰۱۷ را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، وزارت خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بیانیه عربستان سعودی درباره تحریم‌های اعمال شده علیه دوحه واقعیت ندارد و تکرار ادعاهایی است که عدم استناد آنها به حقیقت روشن شده است. 

وزارت خارجه قطر با تأکید بر کذب ادعای ریاض مبنی بر اینکه اقدامات عربستان علیه دوحه به قطع روابط دیپلماتیک و کنسولگری محدود بوده توضیح داد که این اقدامات کاملا ظالمانه و غیر قانونی و علیه دولت و ملت قطر بوده است. 

در این بیانیه آمده است که عربستان مدعی استقبال از شهروندان قطری در خاک خود است، این در حالی است که چه بسیار حالت پنهان شدن اجباری شهروندان قطری در این کشور ثبت شده است. 

پیش از این نیز کمیته حقوق بشر قطر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بیانیه عربستان سعودی تلاش برای انحراف و گمراهی افکار عمومی است و این کمیته از زمان آغاز محاصره با گروه‌های حقوقی برای رفع زیان‌های شهروندان تماس گرفته اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. 

عربستان سعودی شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای طولانی در پایگاه خبرگزاری رسمی این کشور جزئیات بحران محاصره قطر را اعلام کرده و مدعی اقدام‌های ریاض برای کاهش رنج مرم قطر در زمینه‌های مختلفی چون آموزش، بهداشت و حج و عمره شده بود. 

در ادامه این بیانیه نیز آمده بود که حل بحران قطر بدون پاسخ دوحه به درخواست‌های چهار کشور محاصره کننده بر اساس تلاش‌های کویت و در چارچوب شورای همکاری خلیج‌فارس امکان‌پذیر نیست. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز