خبرگزاری کار ایران

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سفر فروتا به ایران

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۲۳

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشروح سفر دبیرکل موقت این نهاد به ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مشروح سفر «کرنل فروتا» دبیرکل موقت این نهاد به ایران اعلام شد. در این گزارش آمده است که که فروتا امروز -‌یکشنبه- طی سفر به ایران با «علی اکبر صالحی» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه، و همچنین دیگر مقام‌های ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: «بحث‌ها حول محور فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران بوده است و بر تداوم تعامل بین آژانس و ایران در ارتباط با اجرای توافقات و همچنین پروتکل الحاقی تأکید شد». بنا به گزارش این آژانس، فروتا تأکید کرد که این دست تعاملات نیازمند همکاری کامل و به‌موقع ایران است.

آژانس در رابطه دیدارهای دبیرکل موقت آژانس با مقام‌های ایرانی اعلام کرد: «فروتا اعلام کرد که فعالیت‌های کنش‌و واکنشی آژانس به صورت بی‌طرفانه، مستقل و عینی و مطابق با اقدامات متقابل در حال انجام است.»

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی همچنین آمده است که فروتا در جریان فعالیت‌های مرتبط با تحقیقات و توسعه سانتریفیوژها در ایران قرار گرفته و این موضوع را در اختیار شورای حکام این آژانس قرار می‌دهد.  

این گزارش ادامه می‌دهد: «بحث‌ها همچنین شامل راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران طبق برجام بوده است و در این خصوص، فروتا، در جریان فعالیت‌های اعلام شده ایران در ارتباط با تحقیق و توسعه سانتریفیوژ قرار گرفته است. وی اعلام کرد که گزارشی را در این خصوص در اختیار شورای حکام آژانس قرار خواهد داد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز