خبرگزاری کار ایران

ابوالفتح در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح ترامپ، قمار خطرناک دموکرات‌ها خواهد بود/ دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ از حافظه مردم آمریکا پاک شده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۸۴۱

کارشناس مسائل آمریکا گفت: کادری مرکزی دموکرات‌ها حاضر نیستند هزینه سنگین استیضاح رئیس‌جمهوری در انتخابات ۲۰۲۰ را بپردازند.

«امیرعلی ابوالفتح» کارشناس مسائل آمریکا در تشریح دلایل و ابعاد تلاش جدید کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برای شروع به رای گذاشتن طرح استیضاح ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برای به رای گذاشتن لایحه استیضاح ترامپ، همانند گذشته تنها به عنوان یک فضاسازی روانی در عرصه سیاست داخلی قلمداد می‌شود. دموکرات‌ها در میان خودشان دارای تضادهای مختلف برای مقابله با ترامپ هستند و از این منظر نمی‌توان به اقدام آنها علیه ترامپ خوش‌بین بود. از سوی دیگر باید متوجه بود که لیبرال‌های ساکن مجلس نمایندگان نه تنها از منظر سیاسی به عنوان حزب رقیب بلکه از جهت شخصی هم با ترامپ مشکل دارند. همین چند وقت پیش بود که حمله‌های نژادپرستی علیه نمایندگان زن در مجلس نمایندگان به سرتیتر اصلی رسانه‌ها تبدیل شده بود و ترامپ را مورد هجمه گسترده قرار داد.

وی ادامه داد: مخالفت آنها با ترامپ آن هم در آستانه تبلیغات و کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مبنای محکم و خاصی ندارد. واقعیت این است که دموکرات‌ها همچنان معتقدند که در انتخابات ۲۰۱۶ از سوی روسیه اعمال نفوذ شده و تقلب صورت گرفته است و همچنان که مجلس نمایندگان به دنبال کلید زدن مجدد طرح استیضاح ترامپ است این ادعا را برجسته کرده‌اند. در این میان هسته مرکزی و جریان اصلی دموکرات‌ها که در مجلس نمایندگان حاضر هستند مایل به استیضاح ترامپ و حتی به جریان انداختن طرح استیضاح نیستند. به عنوان مثال افرادی مانند «نانسی پلوسی» که ریاست مجلس نمایندگان را به عهده دارد معتقدند که استیضاح ترامپ به بن‌بست می‌رسد و خروجی خاصی ندارد. من بر این عقیده هستم که طرح شروع استیضاح ترامپ، برای دموکرات‌ها یک قمار خطرناک است و اگر این اقدام صورت بپذیرد، مطمئن باشید که دموکرات‌ها و جریان حامیان استیضاح ترامپ با مشکل روبرو خواهند شد.

این پژوهشگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دمورکات‌ها با استیضاح ترامپ می‌توانند حیثیت خود در انتخابات ۲۰۲۰ را لکه‌دار کنند، گفت: بسیاری بر این عقیده هستند که دموکرات‌ها از طریق استیضاح ترامپ به دنبال آن هستند تا بتوانند جمهوریخواهان را در آستانه انتخابات مورد هجمه قرار دهند اما من این موضوع و تحلیل را کاملاً رد می کنم. سابقه دو استیضاح در تاریخ سیاسی آمریکا به خوبی نشان داده هر حزبی که استیضاح را به راه انداخته، در انتخابات بعدی شکست می‌خورد و فضای سیاسی – اجتماعی بر علیه آن مهندسی می‌شود. واقعیت این است که دموکرات‌ها با احتساب دو سناتور مستقل که همسوی آنها هستند، تنها ۴۷ رای برای به چالش کشیدن ترامپ در اختیار دارند و این به معنای شکست قبل از طرح یک مساله مهم مانند استیضاح است.

ابوالفتح ادر پایان خاطرنشان کرد: اینکه دموکرات‌ها بخواهند روی پرونده‌ای مانند دخالت‌های روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمربکا سرمایه‌گذاری کنند، یک اقدام کاملاً مبتدی و دور از نتیجه است. این پرونده در عرصه سیاست داخلی آمریکا، مخدومه به حساب می‌آید. از این منظر سران حزب دموکرات کاملاً می‌ترسند که با این کار در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ جایگاه و وجهه خود را از دست بدهند و برای آنها زمینه‌های منفی ایجاد شود. باید متوجه بود که برای مردم آمریکا معیشت یک امر مهم و اساسی به حساب می‌آید و مهم نیست که آیا روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده یا خیر. سران حزب دموکرات به صورتی دیگر فکر می‌کنند و عده‌ای دیگر علناً برعکس عمل می‌کنند. از جهتی دیگر اگر همین مامروز بخواهند استیضاح را کلید بزنند، مطمئن باشید که برگزاری جلسات مقدماتی و تکمیلی مانند استماع سخنان وکلا، بازجویی‌ها و غیره به بعد از انتخابات ۲۰۲۰ موکول می‌شود. همانگونه که در مورد کلینتون هم چنین اتفاقی افتاد.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز