خبرگزاری کار ایران

پراکندگی احزاب و عدم تمایل رأی‌دهندگان؛ چالش‌های انتخابات تونس

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۷۶۹

احزاب سیاسی تونس بیش از یک نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند که این امر باعث بروز اختلاف و پراکندگی درست همزمان با بی‌رغبتی رأی‌دهندگان تونسی برای حضور در انتخابات شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست، تونس در مرحله تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به سر می‌برد که از دوشنبه گذشته بارقابت شدید بین ۲۶ نامزد انتخاباتی از جمله دو زن از احزاب مختلف سیاسی و مستقل آغاز شده است. 

قرار است انتخابات زود هنگام ریاست‌جمهوری در تونس به دنبال درگذشت «عبدالباجی قائد السبسی»، رئیس‌جمهوری سابق این کشور در تاریخ ۱۵ سپتامبر برگزار شود. 

انتخابات ریاست جمهوری تونس با چالش‌های فراوانی مواجه است که از مهم‌ترین آنها پراکندگی احزاب سیاسی با تقدیم بیش از یک نامزد درست همزمان با عدم تمایل مردم برای رأی دادن به دلیل عدم شناخت از نامزدها است. 

احزاب سیاسی در تونس از مشکل تشتت پراکندگی سیاسی رنج می‌برند به طوری که هر حزب سیاسی چندین نامزد معرف کرده که در نهایت می‌تواند آرای رأی‌دهندگان را پراکنده و شانس بسیاری از رقبا را برای دستیابی به پست مهم در تونس دو برابر کند. 

حزب «جبهه مردمی» با معرفی دو نامزد، حزب تونس و حزب اسلامی نیز با معرفی چندین نامزد اصلی و فرعی و نیز احزاب دیگری چون حزب قانون اساسی با ارائه چندیدن نامزد آرای رأی‌دهندگان را به اختلاف و تشتت سوق داده‌اند. 

مشکل اختلاف و پراکندگی تنها مشکل پیش روی انتخابات ریاست جمهوری تونس نیست و عدم تمایل رأی‌دهندگان برای شرکت در انتخابات و رأی دادن چالش دیگری است که در این انتخابات وجود دارد.

ناظران سیاس معتقد هستند که عدم تمایل مردم به رأی دادن ناشی از حالت ناامیدی از دستاورد فاجعه‌بار سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در دوره پس از انقلاب و نیز تصور بد طبقه سیاسی است که به اذهان مردم تونس رخنه کرده است. 

همچنین عدم شناخت رأی‌دهندگان از تعداد نامزدها و نیز عدم وجود برنامه‌ها و شعارهای جدید نیز در این زمینه مزید بر علت شده است. 

به رغم اینکه هیأت عالی انتخابات  تأکید کرده است که میزان رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴  در هر دو مرحله نخست و دوم از مرز ۶۰ درصد عبور کرد اما تکرار این نسبت در سایه عدم اهتمام رأی‌دهندگان بسیار بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز