خبرگزاری کار ایران

بازگشت سودان به دامان اتحادیه آفریقا پس از تشکیل دولت جدید

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۵۸۰

سفارت سودان در «آدیس آبابا»، پایتخت اتیوپی روز گذشته- جمعه- اعلام کرد که شورای صلح و امنیت آفریقا تعلیق عضویت سودان در اتحادیه آفریقا را لغو کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، سفارت سودان در آدیس آبابا روز گذشته- جمعه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مژده به مردم سودان! شورای صلح و امنیت وابسته به  اتحادیه افریقا عضویت کشور سودان در فعالیت‌های این اتحادیه را مجددا فعال کرد و این تصمیم مهم کمتر از ۲۴ ساعت از اعلام تشکیل دولت انتقالی توسط عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان اتخاذ شده است». 

بر اساس بیانیه مذکور این اقدام اتحادیه آفریقا در حقیقت اعتراف به تلاش‌های شدید طرف‌های فعال در کشور برای تشکیل دولت انتقالی به رهبری اقشار مدنی به شمار می‌رود.

«أنس الطیب الجیلانی»، کاردار سفارت سودان در آدیس آبابا از نقش اتحادیه افریقا برای رفع تعلیق فعالیت‌های خارطوم توسط شورای صلح و امنیت قدردانی و تأکید کرد که قاره آفریقا قادر به حل مشکلات این قاره در گستره خود است.

اتحادیه افریقا پیش از این روز گذشته از تشکیل دولت جدید سودان استقبال و آن را آغاز دوره ‌ای جدید و دستاوردی تاریخی توصیف کرده بود.

«موسی فکی»، کمیساریای اتحادیه آفریقا با انتشار توئیتی نوشت: «اعلام تشکیل دولت جدید در سودان و تعیین نخستین وزیر خارجه (اسماء محمد عبدالله) در این کشور سرآغاز دوره‌ای جدید به شمار می‌رود. 

اتحادیه افریقا ماه ژوئن گذشته تصمیم گرفت تمام فعالیت‌های سودان را تا زمان تحویل قدرت به غیر نظامیان تعلیق کند. 

حمدوک، نخست وزیر سودان عصر پنج شنبه گذشته از تشکیل دولت جدید سودان با ۱۸ وزیر خبر داد. 

وی در نطق تلویزیونی خود اعلام کرد: «دلیل تأخیر تشکیل دولت، تمایل شدید او برای حضور نماینده تمام طیف‌ها در دولت بوده است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز