خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:

عادی سازی روابط با اسرائیل در جهان عرب رو به افزایش است/ باید در برابر ایران هماهنگ باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۵۵۳

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به افزایش عادی‌سازی روابط با اسرائیل در جهان عرب، گفت که این گرایش بین سران و ملت‌های عرب همزمان وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی عربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته- جمعه- مدعی شد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل در جهان عرب رو به افزایش است و سران و ملت‌های عرب به این روابط گرایش دارند. 

نتانیاهو در اظهارات بی اساسی گفت: «ایران مدت‌هاست که در نظر دارد به ما حمله کند چنانکه در سراسر منطقه حملات بی شماری علیه همسایگان ما انجام داده است بنابراین ما باید علیه فعالیت‌های تهران در منطقه اقدام کنیم».

نتانیاهو در ادامه گزافه گوئی‌های خود گفت:‌ «حملات ایران دیگر به منطقه خاورمیانه محدود نیست و به آفریقا نیز کشیده شده بنابراین باید با قدرت‌های دیگر که در منطقه برای پیشگیری از وقوع حوادث اشتباه هنگام انجام عملیات فعالیت می‌کنند، هماهنگ باشیم». 

نخست‌وزیر اسرائیل با بیان اینکه گرایش کشورها و ملت‌های عرب در قبال اسرائیل متحول شده است، گفت که بسیاری از سران عرب در حال حاضر می‌دانند که صرف نظر از مسأله فلسطین باید روابط با اسرائیل را به سمت ابعادی چون تجارت و تکنولوژی و انرژی و آب و امنیت سوق دهند. 

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: «عادی‌سازی روابط با اسرائیل رو به افزایش است... من معتقد نیستم که امکان دستیابی به توافق‌های دیگر صلح وجود داشته باشد اما موضوع جدید اینکه برخی کشورهای عربی درک کرده‌اند که ما می‌توانیم امور بسیاری به ویژه در زمینه‌های امنیتی را پیش ببریم و من از این موضوع بسیار خوشحالم». 

وی چنین وانمود کرد که عادی‌سازی روابط دیگر به سران عرب محدود نمی‌شود و مردم عادی در این کشورها نیز روابط با اسرائیل را تایید و حمایت می‌کنند، ‌چنانکه اسرائیلی‌ها از طریق اینترنت به این نتیجه دست یافته‌اند. 

نتانیاهو برای اثبات ادعای توهم‌آمیز خود به حمایت تدوینگر سعودی از رژیم صهیونیستی به رغم مشکلات و موانع این راه و دیدار وی از سرزمین‌های اشغالی متوسل شد. 

وی در پایان مدعی شد دلیل تحول نگاه سران و مردم عرب در قبال اسرائیل به رغم عدم حل مسأله فلسطین درک آنها از این نکته است که اسرائیل دشمن آنان نبوده و متحد اصلی آنها  در مقابله با ایران است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز